ChatGPT

هوش مصنوعی ChatGPT در آزمون طبابت قبول شد!

ChatGPT، یک سیستم هوش مصنوعی جدید (AI) است که در آزمون مجوز پزشکی (USMLE) برای طبابت در ایالات متحده امتیازی معادل و نزدیک به  قبولی کسب کرده است.

به گزارش آی زندگی و به نقل از  dailymail، هوش مصنوعی ChatGPT آزمون استاندارد طلایی طبابت در ایالات متحده را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در این  میان نگرانی‌های زیادی در مورد تصاحب شغل توسط هوش مصنوعی به وجود آمده است.

ChatGPT (مخفف Chat Generative Pre-trained Transformer) که توسط OpenAI توسعه داده شده و یک ربات مبتنی بر زبان است که می‌تواند پاسخ‌هایی شبیه به انسان ارائه دهد.

این چت بات هوش مصنوعی بین ۵۲.۴ تا ۷۵ درصد از آزمون مجوز پزشکی سه قسمتی (USMLE) امتیاز کسب کرد. حد قبولی هر سال ۶۰ درصد است.

محققان شرکت فناوری AnsibleHealth گفتند  دستیابی به نمره قبولی این آزمون دشوار، و انجام این کار بدون هیچ گونه دخالت انسانی، نقطه عطفی در بلوغ هوش مصنوعی بالینی است.

این آزمون دانشجویان پزشکی و پزشکان در حال آموزش در اکثر رشته‌های پزشکی است و از سال ۱۹۹۲ مورد استفاده قرار گرفته است.

مرحله 1 USMLE در پایان سال دوم دانشکده پزشکی، مرحله دو در سال چهارم و مرحله سه پس از اتمام دوره پزشکی و سال اول رزیدنتی برگزار می‌شود.

نویسندگان بر این باورند که ChatGPT ممکن است به ابزاری ارزشمند در پزشکی تبدیل شود.

تیم AnsibleHealth به قدری به ChatGPT اعتماد دارد که پزشکان استفاده از آن را به عنوان بخشی از کار برای بازنویسی گزارش‌های سنگین آغاز کرده‌اند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx