سیگار الکترونیکی در بارداری

تاثیر وحشتناک سيگار الکترونیکی در بارداری و مرگ نوزاد

مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف سیگار الکترونیکی یا ویپ در دوران بارداری خطر مرگ ناگهانی نوزاد را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از dailymail،هم سیگار الکترونیکی و هم سیگار  سنتی محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده است؛ اما استفاده از آن‌ها در دوران بارداری خطر مرگ نوزاد را بیشتر می‌کند.

بسیاری ویپ را جایگزین ایمن‌تری برای سیگارهای سنتی می‌دانند، اما شواهد نشان می‌دهد که آنها خطرات سلامتی مخصوص خود را دارند.

محققان سوئدی سوابق پزشکی دو میلیون زن و نوزاد را در طول ۲۰ سال بررسی کردند. آنها دریافتند افرادی که در دوران بارداری از ویپ استفاده می‌کردند، خطر مرگ نوزادشان تا قبل از زایمان تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از ویپ در بین زنان در سن باروری در سوئد و محبوبیت فزاینده سیگارهای الکترونیکی، زنان باید از خطرات احتمالی مطلع شوند.

یک مطالعه، نشان می‌دهد که شیوع سیگارهای الکترونیکی در زنانی که در دوران باروری هستند، در سنین بین ۲۱ تا ۳۴ سال افزایش یافته است.

” نیکوتین یک عامل خطر برای مرگ ناگهانی نوزاد است، بنابراین باید از همه محصولات نیکوتینی در دوران بارداری اجتناب شود.”

مصرف ویپ  به اندازه ۹ نخ سیگار برای نوزادان مضر است.

با ویپ، نیکوتین از طریق پوشش داخلی گونه‌ها وارد سیستم می‌شود و از طریق ریه‌ها تنفس می‌شود.

نیکوتین برای نوزادان در حال رشد مضر است و می‌تواند به ریه‌ها و مغز آسیب برساند.

اگر مادران قبل از زایمان خود مصرف ویپ را متوقف کنند، در مقایسه با استفاده مداوم از آن، می‌توان به میزان قابل توجهی خطر مرگ نوزاد را کاهش دهند.

البته محققان خاطرنشان کردند که نمی‌توان با اطمینان گفت که مصرف نیکوتین باعث مرگ نوزادان شده، زیرا عوامل ناشناخته دیگری ممکن است وجود داشته باشند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx