پیش‌بینی هواشناسی فردا دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان ابری است و حداکثر دما ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود

به گزارش آی‌زندگی؛ آسمان تهران امروز برفی است و دما در طول شب از صفر درجه به مرور و در طول روز به دو درجه می‌رسد. بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ پایتخت؛ در وضعیت سالم قرار دارد.

آسمان تهران فردا (۲۴ بهمن ماه) ابری با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن ماه) هم ابری با حداقل دمای دو و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (۲۶ بهمن ماه) بارانی با حداقل دمای دو و با حداکثر دمای هشت درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

دمای تهران

مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی جدید به تهران و بارش برف و باران خبر داد و تاکید کرد: با وجود بارندگی‌های موجود، وضعیت کم‌آبی در تهران چندان بهتر نشده است و همچنان الزام مصرف بهینه آب وجود دارد.

مازیار غلامی در گفتگو با ایسنا؛ درباره بارش‌های آخر هفته در تهران اظهار کرد: بیشترین میزان بارش باران دربازه زمانی پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ بهمن) در شهریار به میزان ۹ میلیمتر، شمیرانات – اقدسیه ۶ میلیمتر، دماوند ۵.۵ میلیمتر، میگون ۵ میلیمتر، ژئوفیزیک تهران ۵ میلیمتر، لواسان ۴ میلیمتر، آبعلی ۳.۷ میلیمتر، فرودگاه امام خمینی ۲ میلیمتر و فرودگاه مهرآباد ۱.۲ میلیمتر ثبت شده است.

او ادامه داد: طی این مدت زمان در برخی ایستگاه‌ها نیز بارش برف ثبت شده است که میزان آن در لواسان ۱۳ سانتیمتر، ارتفاعات فیروزکوه ۱۵ سانتیمتر، آبعلی ۷ سانتیمتر، دماوند ۵ سانتیمتر، شمیرانات ۵ سانتیمتر و فیروزکوه یک سانتیمتر برف باریده است.

مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی جدید به تهران از امروز تا فردا (۲۳ تا ۲۴ بهمن) خبر داد و گفت:این بارش‌ها غالبا به‌صورت باران، در ارتفاعات و بخش‌های شمالی به‌صورت برف و در نقاط جنوبی به‌شکل باران و در برخی مواقع برفی خواهد بود. بر اثر فعالیت این سامانه بارشی، وزش باد شدید، کولاک برف و در برخی مناطق رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی تهران افزود: در ارتفاعات نیز پدیده مه، لغزندگی جاده‌ها و ریزش بهمن پیش‌بینی می‌شود بنابراین به‌طور جدی از کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری پرهیز شود.

آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۷۲ یعنی در محدوده قابل قبول قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالم قرار داشت.

آلودگی تهران

کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده
سازمان هواشناسی با صدور هشدار تقویت فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان از جمله تهران از احتمال وقوع کولاک، خسارت به کشاورزان و افت فشار گاز خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، مرکز، شمال شرق و شمال استان‌های فارس و بوشهر بارش برف و باران روی می‌دهد. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، اصفهان، لرستان و شمال و شرق خوزستان است.

آب و هوای کشور

فردا در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال بوشهر و فارس بارش‌ها ادامه دارد و در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد. شدت بارش‌های فردا برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و اصفهان است.

سه‌شنبه سامانه بارشی در غرب، مرکز، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی فعال است. چهارشنبه ضمن تشدید بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس و شمال شرق، در دامنه‌های البرز، غرب و شمال غرب کشور نیز بارش برف و باران روی می‌دهد.

فرارو

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx