آشپزخانه

این ۱۰ لوازم آشپزخانه را باید دور بریزید

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و شما زمان زیادی را در آنجا می‌گذرانید؛ برای پاکسازی این فضا بهتر است این ده چیز را دور بریزید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از eatingwell، ما با کارشناسان  صحبت کرده‌ایم و فهرستی از ۱۰ وسیله در آشپزخانه را جمع آوری کردیم که بهتر است دور بریزید.

اسفنج‌های قدیمی

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که اسفنج‌های استفاده شده دارای باکتری Moraxella osloensis هستند. با اینکه این باکتری هیچ تهدید جدی برای سلامتی ندارد، می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد.

تخته‌های برش قدیمی

نگه داشتن تخته‌های برش جداگانه ، یکی برای گوشت خام و ماهی، و دیگری برای سبزیجات، نان و … یک روش ایمن برای جلوگیری از آلودگی است. اما، شیارهایی که در طول زمان روی تخته ایجاد می شوند، نشانه ساییدگی و پارگی است که به سختی تمیز می شوند و محل آلودگی است.

ظروف قدیمی

ظروف ترک خورده و یا قاشق‌های چوبی خراب می‌تواند خطرناک باشند و در حین پخت و پز وارد غذای شما شود.

لوازم استفاده نشده

آشپزخانه‌ها مملو از انواع ابزارهایی است که ما در طول زمان جمع آوری کرده‌ایم. با این حال سعی کنید وسایلی را که استفاده نمی‌کنید را کنار بگذارید.

چاشنی، نی و کارد و چنگال استفاده نشده

در سفارش‌های رستورانی گاهی اوقات غذا با بسته‌های سس، نی و کارد و چنگال فرستاده می‌شود و باعث درهم ریختگی آشپزخانه می‌شود.

این چاشنی‌ها در صورت استفاده نشدن، طعم و رنگ خود را به مرور زمان از دست خواهند داد.

تاریخ انقضای آنها را بررسی کنید و آنهایی را که منقضی شده‌اند دور بریزید.

ادویه‌های قدیمی

اگر آشپز هستید و عاشق طعم‌ها و آزمایش ادویه‌ها، ممکن است ادویه‌های استفاده نشده داشته باشید که اسم برخی از آن‌ها را نمی‌دانید!

ادویه‌های کامل تا دو تا چهار سال دوام  و تاریخ دارند، در حالی که ادویه‌های آسیاب شده می‌توانند تا دو تا سه سال در دمای اتاق دوام بیاورند. با این حال، ادویه‌ها طعم و عطر خود را از دست می‌دهند و کهنه می شوند.

قهوه

قهوه بسیار سریع‌تر از سایر غذاهای خشک موجود در کمد مصرف می شوند؛ بنابراین بهتر است تاریخ بازکردن آن را روی ظرف یا کیسه بنویسید.

روغن پخت و پز

روغن‌های آشپزی آنقدر که فکر می‌کنید ماندگاری ندارند. آنها کهنه می‌شوند و به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهند.

مواد غذایی در فریزر

فریزر خود را فراموش نکنیم. ممکن است غذاهای یخ زده یا گوشت‌های منجمد در آن وجود داشته باشد. ماندن در فریزر کیفیت غذا را به مرور زمان کاهش می‌دهد.

مگنت‌های دکوری آشپزخانه

سعی کنید درب یخچال  و قسمت‌های دیگر را با این مگنت‌ها پر نکنید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx