بیماری کلیوی

افراد مبتلا به بیماری کلیوی میوه و سبزیجات کمتری مصرف می‌کنند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری کلیوی نسبت به بزرگسالان دیگر احتمال دارد میوه و سبزیجات کمتری بخورند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از harvard، بیماری کلیوی که حدود ۳۷ میلیون بزرگسال در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد، باعث می‌شود که کلیه‌ها قادر به فیلتر کردن مواد زائد از خون نباشند که می‌تواند منجر به فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته شود.

گاهی اوقات به بیمارانی که به بیماری مزمن کلیه مبتلا هستند گفته می‌شود که پتاسیم را کاهش دهند، ماده معدنی که معمولاً در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. مزایای این توصیه مشخص نیست.

این مطالعه که به صورت آنلاین در تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۲۲ توسط مجله تغذیه کلیوی منتشر شد، داده‌های مربوط به تغذیه بزرگسالان آمریکایی را که در سه دوره، بین سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۸ تجزیه و تحلیل کرد.

پس از محاسبه عواملی مانند سایز دور کمر، دیابت و فشار خون بالا، محققان دریافتند افرادی که مبتلا به بیماری مزمن کلیوی هستند، نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند، همیشه از الگوی غذایی که شامل میوه‌ها و سبزیجات کمتر است استفاده می‌کنند.

مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات با سلامتی  و کاهش خطر بیماری‌های مختلف مرتبط است.

در برخی مواد بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه میوه و سبزیجات کمتری مصرف می‌کنند، به دلیل پایین آورن میزان پتاسیم خود.

این می‌تواند بر سلامت کلی بدن شان اثرات بدی داشته باشد.

باید مراقب باشیم که وقتی توصیه‌های تغذیه ای به بیماران مبتلا به CKD ارائه می‌دهیم، آن‌ها از مصرف میوه و سبزیجات سالم محروم نکنیم؛ آن هم به دلیل پتاسیم.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx