چطور از شر چربی مو خلاص شویم؟

اگر جزو افرادی هستید که مو‌های چرب دارند، حتما از این که هر روز حمام بروید، اما چربی موهایتان از بین نرود کلافه شده اید. در ادامه چند روش خانگی برای از بین بردن چربی مو را به شما خواهیم گفت.

به گزارش آی‌زندگی؛ اگر جزو افرادی هستید که مو‌های چرب دارند، حتما از این که هر روز حمام بروید، اما چربی موهایتان از بین نرود کلافه شده اید. در ادامه چند روش خانگی برای از بین بردن چربی مو را به شما خواهیم گفت.

برس یا شانه خود را تمیز کنید، مو‌های تازه شسته شده خود را با برس کثیف شانه نزنید. برس می‌تواند حاوی مواد آرایشی مثل اسپری مو، چربی و مواد کثیف و چسبنده باشد که به سرعت، مو‌های شسته شده و تمیز شما را کثیف و چرب می‌کند. شانه یا برس را با استفاده از شامپو یا صابون‌های ملایم تمیز کنید.

نرم کننده ممنوع

فرقی ندارد که پوست سر شما خشک یا چرب باشد، استفاده از نرم کننده را فراموش کنید. زیرا پوست سر شما را چرب می‌کند و ریزش مو و رشد باکتری را افزایش خواهد داد. البته منظور ما این نیست که اصلاً از نرم کننده استفاده نکنید بلکه باید نرم کننده را به نوک مو‌ها بزنید و کمی به سمت بالا بروید، اما به پوست سر نزدیک نشوید.

شست وشو با سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب رقیق شده به حذف محصولات زائد پوست سر، تنظیم میزان PH و کاهش وز شدن مو کمک می‌کند. سرکه سیب از درمان‌های خانگی فوق‌العاده برای مو‌های چرب و پوست چرب است. اسید استیک موجود در آن کمک می‌کند تا pH سطح پوست سر به تعادل برسد. این روش به کنترل تولید چربی بیش از حد کمک می‌کند.

به‌طور صحیح مو و سر را بشویید

چند دقیقه بیشتر وقت بگذارید تا تمام شامپویی که به موهایتان زده‌اید، شسته شود. این مسئله تاثیر زیادی بر حالت و سلامت مو‌های شما دارد. محصولاتی که کاملا شسته نمی‌شوند، روی مو را می‌پوشانند و باعث می‌شوند کثیف دیده و کف سر دچار خارش شود.

با موهایتان بازی نکنید

تاب دادن موها، خاراندن سر یا دست را داخل مو‌ها فرو بردن، همه عواملی هستند که سبب می‌شوند مو حالت خود را از دست بدهد؛ هرچه با مو‌ها بیشتر بازی کنید، باعث تولید چربی بیشتر می‌شود.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx