تصویری جالب از صورت خرس روی سطح مریخ دیده شد!

دانشمندان ناسا نقشی روی سطح مریخ پیدا کرده اند که بسیار شبیه به صورت یک خرس است؛ دانشگاه آریزونا این تصویر را به اشتراک گذاشت.

به گزارش آی‌زندگی؛ دوربین مدارگرد شناسایی مریخ ناسا در ۱۲ دسامبر عکسی از نقش صورت یک خرس روی سطح مریخ را شکار کرد و دانشگاه آریزونا که این دوربین را اداره می‌کند؛ تصویر را به اشتراک گذاشت.

در این تصویر دو چشم و دهان شکل گرفته است که تپه‌ای با ساختار V شکل شبیه پوزه خرس در آمده است. همه این موارد درون دایره‌ای قرار گرفته اند.

 

تصویری جالب از صورت خرس روی سطح مریخ دیده شد!

آزمایشگاه قمری و سیاره‌ای دانشگاه آریزونا می‌گوید: «الگوی شکستگی دایره‌ای ممکن است به دلیل ته نشین شدن یک رسوب بر روی دهانه برخوردی مدفون باشد. شاید بینی یک دریچه آتشفشانی یا گِلی است.»

تصویری جالب از صورت خرس روی سطح مریخ دیده شد!

این اولین بار نیست که دانشمندان عکس‌هایی از خارج زمین و شبیه به موجودات روی این سیاره پیدا می‌کنند. انسان‌ها در تشخیص تصاویر یا الگو‌ها به صورت معنادار مهارت دارند، پدیده‌ای که به نام پاریدولیا شناخته می‌شود.

در سال ۱۹۹۷، دانشمندان سنگ بزرگی را در مریخ کشف کردند که آن را «خرس پو» نامیدند و در سال ۱۹۷۶، فضاپیمای وایکینگ ۱ ناسا در ناحیه‌ای از مریخ به نام سیدونیا، تپه‌ای تخت شبیه چهره انسان را مشاهده کرد.

منبع: فرارو

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx