۸ دلیل برای زرد شدن ناخن‌‌های شما وجود دارد

کارشناسان معتقدند که دلیل زرد شدن ناخن‌ ها بسیار متنوع است؛ از لاک ناخن تیره گرفته تا عفونت‌های قارچی، برخی از این دلایل مهم نبوده و برخی نیازمند پیگیری هستند. 

به گزارش آی زندگی و به نقل از prevention، هرگونه تغییر در ناخن‌ها که دلیل آن مشخص نباشد؛ مانند تغییر رنگ، زرد شدن ناخن، ضخیم شدن، خرد شدن باید توسط متخصص پوست بررسی شود.

لاک ناخن تیره

استفاده از لاک روی ناخن‌های معمولی (لاک‌های تیره‌تر) می‌تواند ناخن‌های شما را زرد کند. برای از بین بردن زردی ناخن باید برای مدت زمانی به ناخن‌هایتان لاک نزنید.

عفونت قارچی

وقتی یک قارچ مزاحم به ناخن حمله می‌کند، می‌تواند باعث ضخیم شدن ناخن و تجمع مواد زائد در زیر آن شود که منجر به رنگ زرد شوند.

با دستان خود زیاد کار می‌کنید

اگر با دستان خود زیاد کار می‌کنید؛  فضایی در زیر ناخن ایجاد می شود که باعث رنگ زرد یا مات خواهد شد. این مشکل در ناخن‌های آرایشگرها، مانیکوریست‌ها، دستفروشان مواد غذایی و نظافتچی‌ها دیده می‌شود.

نشانه‌ای از کمبود ویتامین

سوء تغذیه می‌تواند بر رشد ناخن‌ها تأثیر بگذارد و در برخی شرایط منجر به زرد شدن ناخن شود.

سیگار کشیدن

ناخن‌ها و انگشتان زرد هر دو نشانه‌هایی هستند که شما سیگاری هستید یا عادت به سیگار کشیدن زیاد دارید.

برنزه کننده

محصولات برنزه حاوی ماده‌ای به نام DHA هستند. این ماده با سلول‌های پوست شما واکنش نشان می‌دهد و رنگ زرد نارنجی را به جای می‌گذارد که شبیه برنزه است. اگر این ماده در اطراف کوتیکول‌های ناخن جمع شود و ظاهری زرد به ناخن‌های شما می‌دهد.

ارثی

یک بیماری نادر وجود دارد که سندرم ناخن زرد است و می‌تواند به طور تصادفی رخ دهد و ممکن است ارثی باشد.

بیماری

بیماری تیروئید ممکن است منجر به مشکلات ناخن مانند زرد و ضخیم شدن و خرد شدن لبه ناخن شود. دیابت، هم نوع یک و هم نوع دو، می‌تواند باعث زرد شدن ناخن‌ها شود.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx