آسم در زمستان

چگونه زمستان می‌تواند بر آسم تاثیر بگذارد؟

هوای خشک و سرد زمستانی می‌تواند مجاری تنفسی را تحریک کند. زمان بیشتری که در داخل خانه سپری می‌شود به معنای قرار گرفتن بیشتر در معرض محرک‌های داخلی است و اگر آسم آلرژیک دارید، آلرژن‌هایی مانند شوره حیوانات خانگی و گرد و غبار می‌توانند علائم را بدتر کنند. زمستان همچنین می‌تواند خطر ابتلا به ویروس‌هایی را افزایش دهد که می‌توانند آسم را تشدید کنند.

به گزارش آی‌زندگی، برای برخی افراد، آب و هوای بیرون خانه عامل اصلی آسم زمستانی است. هوای سرد می‌تواند باعث واکنش راه‌های هوایی شود و آسم را تحریک کند. ورزش شدید در سرما می‌تواند باعث تشدید علائم آسم شود، به خصوص اگر آسم ناشی از ورزش داشته باشید.

بسته به محل زندگی‌تان، غلظت آلاینده‌های فضای باز (محرک‌های احتمالی آسم) ممکن است در طول فصول به دلیل عواملی مانند تولید کارخانه، باد و رطوبت متفاوت باشد. علاوه بر این، تغییرات در غلظت اکسیژن و اکسید نیتروژن اتمسفر در طول زمستان با تشدید آسم همراه است.

عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید در زمستان منجر به کمبود ویتامین D می‌شود، که با تشدید آسم مرتبط است. و اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوا در زمستان خیلی سرد نمی‌شود، محرک‌های آسم در فضای باز مانند گرده‌ها ممکن است هرگز به طور کامل از بین نرود. بدان معناست که آنها می‌توانند علائم را در تمام طول سال تحریک کنند.

در داخل خانه

محیط داخلی ممکن است در فصل زمستان بیشتر محرک آسم باشد و همچنین به دلیل مدت زمانی که در آن می‌گذرانید، ذرات هوای محرک آسم بیشتری را استنشاق کنید.

برخی از محرک‌های رایج آسم داخل خانه:

غبار

کپک

آلرژن‌های حشرات و موش

شوره حیوانات: زمان بیشتری که شما و حیوان خانگی‌تان در داخل سپری می‌کنید به معنای شوره بیشتر و قرار گرفتن در معرض آن است.
به خاطر داشته باشید که تمیز کردن شدید لزوماً راه‌حلی برای کنترل آسم نیست زیرا قرار گرفتن در معرض پاک کننده‌ها نیز می‌تواند محرک آسم باشد.
روشن کردن سیستم گرمایشی در داخل خانه می‌تواند ذرات ریز محرک آسم را از فیلترها، دریچه‌ها و فرش‌ها بلند کند و باعث شود در هوای داخل خانه یا محل کار گردش کنند. سوختن چوب در شومینه و اجاق گاز نیز می‌تواند آسم را بدتر کند.

عفونت‌ها
به طور کلی عفونت‌های تنفسی مسری در طول زمستان شایع‌تر هستند. آنها التهاب را افزایش می‌دهند و اثرات آسم را بدتر می‌کنند. و همچنین می‌توانند باعث برونکواسپاسم (تنگ شدن ناگهانی راه‌های هوایی) شوند و خطر ابتلا به حمله آسم را افزایش دهند.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx