باغبان‌ها به این بیماری‌ها دچار نمی‌شوند

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که باغبانی به کاهش خطر ابتلا به سرطان و افزایش سلامت روان کمک می‌کند.در ادامه همراه ما باشید.

به گزارش آی‌زندگی؛ اولین کارآزمایی کنترل شده باغبانی نشان داد کسانی که باغبانی می کنند ، فیبر بیشتری می خورند و فعالیت بدنی بیشتری دارند.

همانطور که می دانید دو روش شناخته شده برای کاهش خطر سرطان و بیماری‌های مزمن، خوردن فیبر و فعالیت بدنی بیشتر است.

آن‌ها همچنین شاهد کاهش چشمگیر سطح استرس و اضطراب خود بودند.

محقق جیل لیت نویسنده ارشد مقاله گفت: این یافته‌ها شواهد ملموسی ارائه می‌دهند که باغبانی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان، بیماری‌های مزمن و اختلالات سلامت روان داشته باشد.

دکتر لیت بیشتر دوران حرفه‌ای خود را صرف شناسایی راه‌های مقرون‌به‌صرفه و پایدار برای کاهش خطر بیماری ها، به‌ویژه در میان جوامع کم‌درآمد کرده است.

باغبانی مکانی ایده آل برای شروع به نظر می‌رسید. لیت همچنین محقق مؤسسه بهداشت جهانی بارسلونا است و گفت: مردم می‌گویند انرژی در باغبانی وجود دارد که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشند.

برخی از مطالعات مشاهده‌ای نشان داده‌اند افرادی که باغبانی می‌کنند تمایل به خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتری دارند و وزنشان متناسب‌تر است.

محقق لیت برای کارآزمایی بالینی خود ۲۹۱ بزرگسال غیر باغبان با میانگین سنی ۴۱ ساله از منطقه دنور را انتخاب کرد.بیش از یک سوم آن‌ها اسپانیایی تبار بودند و نیمی از خانواده‌های کم درآمد بودند.

در اختیار آن‌ها یک قطعه باغ رایگان، مقداری بذر و نهال و یک دوره مقدماتی باغبانی گذاشتند؛سپس در مورد میزان تغذیه و سلامت روان خود نظرسنجی‌های دوره‌ای انجام دادند و سلامتی جسمی شان مورد بررسی قرار گرفت.

گروه باغبان‌ها به طور متوسط روزانه ​​۱.۴ گرم فیبر بیشتر، نسبت به گروه کنترل می‌خوردند.نویسندگان خاطرنشان کردند که فیبر تأثیر عمیقی بر پاسخ‌های التهابی و ایمنی دارد.

در حالی که پزشکان حدود ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر در روز را توصیه می‌کنند، متوسط مصرف ​​​​بزرگسالان کمتر از ۱۶ گرم فیبر است.

جیمز هبرت، مدیر برنامه پیشگیری و کنترل سرطان دانشگاه کارولینای جنوبی، از نویسندگان این مقاله گفت: افزایش یک گرم فیبر می‌تواند اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد.

باغبان ها به این بیماری ها دچار نمی‌شوند

مراکز بهداشت عمومی حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته را توصیه می‌کنند، توصیه‌ای که تنها یک چهارم جمعیت آمریکا رعایت می‌کنند.

شرکت کنندگان در مطالعه همچنین شاهد کاهش سطح استرس و اضطراب خود بودند.

این مطالعه همچنین تأیید کرد، حتی باغبان‌های تازه کار نیز می‌توانند از مزایای سلامتی مشهودی بهره ببرند.

دکتر لیپسیوس گفت: این شغل برای بسیاری از مردم تحول‌آفرین و حتی نجات‌بخش است.برخی از آن‌ها مهاجران کم درآمدی هستند که اکنون در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند.

داشتن یک باغ کوچک به آن‌ها امکان می‌دهد غذای کشور خود را پرورش دهند و دستور العمل‌های سنتی را به خانواده و همسایگان خود منتقل کنند. ارتباط اجتماعی نیز گسترش می‌یابد.

لیت گفت امیدوار است این یافته‌ها متخصصان سلامت، سیاست‌گذاران را تشویق کند تا به باغ‌های اجتماعی به‌عنوان بخشی حیاتی از سیستم سلامت عمومی نگاه کند.

این یافته‌ها در The Lancet Planetary Health منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx