این ربات انسان‌نمای پیشرفته را بشناسید!

ربات آئولوس (Aeolus) که به افتخار نگهبان الهی بادها اینگونه نامگذاری شده است، نسل اول دستیار ربات خانگی است.

به گزارش آی‌زندگی، با Aeo، اولین ربات انسان‌نمای جهان که می‌تواند چهره صاحبش را تشخیص دهد، آشنا شوید. Aeo که به نام نگهبان الهی بادها نامگذاری شده است، یک دستیار ربات خانگی نسل اول است که برای گشت زنی و ضدعفونی کردن بیمارستان‌ها طراحی شده است. Aeo با توانایی خود برای انجام ضدعفونی با اشعه ماوراء بنفش به خوبی برای مقابله با چالش‌های صنعت مراقبت‌های بهداشتی ساخته شده است.

اما Aeo چیزی بیش از یک ربات ضد عفونی کننده است. این ربات همچنین مجهز به قابلیت‌های ناوبری مستقل است و از مجموعه‌ای از دوربین‌ها و حسگرهای IR بر روی پایه خود برای حرکت در یک فضا و استفاده از بازوی راست قابل مانور برای باز کردن درها و سوار شدن در آسانسورها استفاده می‌کند. این باعث می شود که در هر خانه‌ای به یک کمک کننده همه کاره و مفید تبدیل شود.

ربات انسان‌نمای پیشرفته

Aeo علاوه بر قابلیت‌های کاربردی، توانایی‌های خارق‌العاده‌ای نیز دارد که آن را از دیگر ربات‌های خانگی متمایز می‌کند. این ربات می‌تواند اقلام گمشده شما را پیدا کند و می‌تواند چهره اعضای خانواده را تشخیص دهد و این امر به آن اجازه می‌دهد کمک شخصی ارائه دهد. Aeo را حتی می توان از راه دور کنترل کرد و این امر به شما این امکان را می‌دهد که در هر جایی از آن به عنوان کمک‌کننده استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx