تیمارگر پیروز، به جنجال گردنبند طبی واکنش نشان داد

شهرداری با اشاره به اینکه حالا بعضی افراد با انتشار عکس پیروز با گردنبند طبی الیزابت می‌خواهند بگویند که دست‌آرود جدیدی پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: یوز‌ها هم مانند دیگر حیوانات بدن خود را لیس می‌زند، هرگاه مشکل گوارشی برای پیروز پیش می‌آید او پشت خود را لیس می‌زند و لیس زدن باعث التهاب یا ایجاد زخم می‌شود، برای درمان این التهابات از پماد استفاده می‌کنیم، برای اینکه پیروز آن پماد را با زبان لیس نزند، یکی، دوساعت از گردنبند الزابت استفاده و بعد دوباره بازش می‌کنیم.

به گزارش آی‌زندگی؛ تیمارگر پیروز توله یوز ایرانی گفت: توله‌یوز‌های یوز ماده، ایران و یوز نر، فیروز از بدو تولد با مشکلات بسیاری روبرو بودند که منجر به تلف شدن دو توله از سه توله شد، پیروز هم طی این مدت با مشکلات بسیاری دست وپنجه نرم کرده که خیلی از آن‌ها را پشت سر گذاشتیم و نتیجه آن رشد خوب پیروز بوده است.

علیرضا شهرداری با بیان اینکه پیروز در حال حاضر به لحاظ سلامت جسمی شرایط خیلی بهتری نسبت روز‌های ابتدایی تولد دارد، افزود همیشه در تمام خبر‌ها و خبرگزاری‌ها تاکید کردیم که پیروز هنوز به آن شرایط سلامت جسمانی کامل و ایده‌عالی که دارای ثبات باشد نرسیده است. این مشکلات از بدو تولد با پیروز بوده و در واقع مشکلاتی نبوده که به دلیل نوع نگهداری خاص، درمان خاص یا هر چیز دیگری به وجود آمده باشد.

وی ادامه داد: مشکلات پیروز برای ما همیشه بسیار مهم بوده و همیشه بر آن‌ها تاکید کرده و آن‌ها را پنهان نکرده‌ایم، در واقع پیروز یک توله‌یوز طبیعی نبوده، شیر مادر نخورده، مشکلات گوارشی داشته و در چهار روز ابتدایی تولد بدترین شیر ایرانی خورده، در هر صورت اگر سزارینش به موقع بوده یا نه، مشکلات ژنتیکی یا هر مشکل دیگر داشته یا نداشته، یا هر مساله‌ای که در سلامت او نقش داشته که نمی‌توانیم دقیقا به آن اشاره کنیم، از ابتدای تولد با پیروز بوده است.

شهرداری با اشاره به اینکه حالا بعضی افراد با انتشار عکس پیروز با گردنبند طبی الیزابت می‌خواهند بگویند که دست‌آرود جدیدی پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: یوز‌ها هم مانند دیگر حیوانات بدن خود را لیس می‌زند، هرگاه مشکل گوارشی برای پیروز پیش می‌آید او پشت خود را لیس می‌زند و لیس زدن باعث التهاب یا ایجاد زخم می‌شود، برای درمان این التهابات از پماد استفاده می‌کنیم، برای اینکه پیروز آن پماد را با زبان لیس نزند، یکی، دوساعت از گردنبند الزابت استفاده و بعد دوباره بازش می‌کنیم.

تیمارگر حیات وحش افزود: پیروز در حال حاضر شرایط خوبی دارد، اما در زمان‌هایی که این مشکل کمی جدی‌تر می‌شود، ما مجبوریم از پماد استفاده کنیم و برای او گردنبند ببندیم، این یک مساله و اتفاق جدیدی نیست. تمام مراحل تغذیه پیروز تحت نظر دامپزشک آفریقایی او (دکتر پیتر کالدوِل) و مشاوره دامپزشک ایرانی انجام می‌شود. در حال حاضر همه موارد مربوط به پیروز تحت کنترل دقیق قرار دارد، از مراقبت‌های دامپزشکی تا تغذیه و…

شهرداری ادامه داد: خوشبختانه پیروز نسبت به مشکلات بسیار بزرگی که با آن مواجه بوده در حال حاضر شرایط بهتری دارد، تنها مشکل گوارشی که در واقع مربوط به دفع او می‌شود، مساله‌ای‌ست که از بدو تولد داشته و هنوز کم و بیش وجود دارد، از عکس پیروز با گردنبند نباید در جهت تخریب استفاده شود، در واقع اگر مشکلی بود چرا ما باید عکسش را منتشر می‌کردیم؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا برخی افراد از پیروز برای مطرح کردن خود استفاده می‌کنند؟ گفت: این مساله را به خود من نیز نسبت داده‌اند و از الفاظی مانند شومن، اینفلوائنسر و… برای من استفاده کرده‌اند، در حالی‌که من عکاس حرفه‌ای حیات وحش هستم و عکس‌های بسیار خوبی از پیروز گرفته‌ام، اما تا این لحظه هیچ یک از آن‌ها را در فضای مجازی یا نشریات منتشر نکرده‌ام.

شهرداری ادامه داد: همچنین فیلم‌هایی از بازی‌ها و رفتار‌های بسیار جالب پیروز دارم، که اگر در اینستاگرام منتشر کنم با استقبال بسیار زیادی مواجه خواهد شد، اما تا الان این کار را انجام نداده‌ام، همیشه سعی کردم فقط آن اخباری را که لازم است مردم از آن آگاه شوند را اطلاع‌رسانی کنم. الان نزدیک به سه ماه است که نه پست، نه استوری و نه توضیحی در صفحه اینستاگرامم گذاشته‌ام، هیچگاه تلاش نکردم که یک چیز خیلی ویژه‌ای از پیروز به نمایش بگذارم.

شهرداری با بیان اینکه یک مساله‌ای هست که نمی‌دانم چگونه باید مطرح کنم، گفت: من از ۲۸ اردیبهشت تا این لحظه تمام شب‌ها و زور‌ها را غیر از ۸ روزی که برای تولد دو توله‌یوز جدید به سمنان و توران رفتم، در کنار پیروز بوده‌ام، از دوم مهر نیز در محیط باز در نزدیکی او می‌خوابم، این در حالی‌ست که شب‌ها آب چشمه زیست‌گاه پیروز یخ می‌زند، این ماندن شب‌ها کنار پیروز به خاطر احساس امنیت کردن اوست تا بتواند با آسودگی درون لانه‌اش بخوابد.

وی اظهار کرد: بعضی افراد به دلیل اینکه پیروز به یک نماد تبدیل شده تا مردم یوزپلنگ ایرانی را بهتر بشناسد، به قصد تخریب ما یا دیده شدن خودشان یا هر مساله دیگر، بعضی موارد مثل همین بستن گردنبند الیزابت برای پیروز را به عنوان یک معضل بزرگ معرفی می‌کنند و طوری برخورد می‌کنند که گویی کشف بزرگی انجام داده‌اند و حالا باید با افتخار کشف بزرگ خود را اطلاع‌رسانی کنند.

تیمارگر حیات وحش ادامه داد: باید بگویم که حتی دامپزشک آفریقایی پیروز و تمامی تیمی که مراقبت و تیمار او را بر عهده دارند توسط مسئولین مربوطه انتخاب شده است، همچنین یک تیم از دامپزشکان داخلی همواره پیروز را تحت نظر دارند و شاهد مشکلات پیروز هستند، مساله‌ای درباره این توله یوز وجود ندارد که افرادی خارج از این مجموعه به آن اشراف داشته و ما نداشته باشیم، قصد این افراد مغرض این است که نشان بدهند درباره پیروز مشکلاتی وجود دارد، در حال که همیشه خودمان مسائل، مشکلات و نگرانی‌هایی که ممکن است برای پیروز وجود داشته باشد را به گوش مردم رسانده‌ایم و چیز جدیدی وجود ندارد تا کسی بخواهد به وسیله آن خود را مطرح کند.

وی افزود: وظیه من تیمارگری بوده که سعی کرده‌ام به بهترین نحو آن را انجام بدهم تا برای پیروز مناسب باشد، من برای خوش‌آمد افراد از پیروز نگهداری نمی‌کنم، من این سختی‌ها را به خودم دادم، از بیرون خوابیدن در این هوای سرد و آلوده تا مراقبت‌های روزانه که پیروز به سلامت و با آرمش و در شرایط درست رشد کند.

شهرداری با بیان اینکه من تنها عکس‌ها و فیلم‌هایی را از پیروز در فضای مجازی منتشر کردم که مربوط به اطلاع‌رسانی از مراحل رشد و زندگی این توله‌یوز بوده است، گفت: تمام این کار‌ها را به خاطر عشقم به طبیعت انجام می‌دهم، حقوق من در شش ماه اول حضورم در کنار پیروز ماهانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده و الان هم که در شرف بستن قرارداد هستیم رقم حقوق، مبلغ وزارت کار در نظر گرفته شده است،، اما در فضای مجازی برای من حقوقی با اعداد عجیب و غریب خیالی معرفی کردند.

وی در پایان اظهار کرد: تنها دلخوشی من این است که بتوانم پیروز را به سرانجام برسانم و در حد توانم نیز تلاش خواهم کرد. امیدوارم مشکلات موجود حل شود، این‌ها مشکلاتی نیست که به بار آروده باشیم، مشکلاتی بوده که پیروز از ابتدا با آن روبرو بوده و ما داریم با آن‌ها مبارزه می‌کنیم، این یک کار تیمی‌است که توسط سازمان محیط زیست، دامپزشکان و من انجام می‌شود.

همشهری آنلاین

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx