مالیدن چشم

با این روش خستگی چشم‌ها را برطرف کنید!

متخصص چشم گفت: شست و شوی یک دقیقه ای چشم، در طول روز ۳ بار صبح، ظهر، و شب تمام آلودگی ها را پاک می کند و دیگر نیازی نیست دست به چشم زد.

به گزارش آی‌زندگی، همه افراد، در یک دقیقه در حالت عادی ۱۵ الی ۱۶بار پلک می زنیم که در هنگام کار با کامیپوتر به صورت عمدی جلوی پلک زدن خودمان را می گیریم و این موضوع باعث خشکی چشم می شود. محمدرضا فرتوک زاده، متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه با بیان این که عوامل گوناگونی باعث خستگی چشم می شوند، گفت: هنگامی که افراد با با گوشی تلفن همراه یا کامیپوتر کار می کنند بعد از پانزده دقیقه کار کردن، یک دقیقه به دور نگاه کنند، بعد از ۳۰ دقیقه کار کردن سه دقیقه به دور نگاه کنند و بعد از یک ساعت، پنج دقیقه به دور نگاه کنند و این کار را تا پایان ساعت کاری انجام دهیم؛ تا فشار و گرفتگی اسپاسم باعث خستگی نشود.

به نقل از رادیو سلامت، وی با بیان اینکه باید زاویه دیدمان به کامپیوتر ۱۵ درجه به پایین باشد، افزود: در این صورت است که چشم کمتر خشک و خسته می شود، بنابراین رایانه باید روبروی فرد و پانزده درجه زیر افق باید باشد. نور در زمان استفاده از کامپیوتر زیاد لازم نیست زیرا که خود کامپیوتر نور دارد . هم چنین نور اتاق، اگر روشن باشد نور نباید به صفحه کامیپوتر بتابد. موضوع بعدی، موضوع جریان هوا است. هوا نباید به چشم ها برخورد کند.بدین معنا که، باد نباید مستقیم به چشم ما برخورد کند.

فرتوک زاده در ادامه بیان کرد: موضوع بعدی، نمره عینک است. خیلی ها عینک نمره پایین دارند و فکر می کنند خوب می بینند و از عینک استفاده نمی کنند، اما بهتر است که عینک را بگیرند و استفاده کنند. اشعه های آبی کامپیوتر، برای چشم زیان آور است بنابراین شیشه های عینکی به نام بلوکنترل وجود دارد که افرادی که از عینک استفاده می کنند حتما عینکشان، از این شیشه ها باشد.

این فلوشیپ قرنیه ادامه داد: افراد میانسال و سالمندان، اگر ابروهای افتاده داشته باشند، چشمان خیلی خسته می شود از این رو، باید هنگام استفاده از کامیپوتر، رایانه در پایین باشد و نباید ابرو را بالا بدهند تا به کامیپوتر نگاه کنند زیرا که ابرو و پلک بالا برود، چشم بسیار خسته می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ماساژ و مالش چشم برای رفع خستگی مناسب است؟، گفت: افراد برای رفع خستگی، روزی ۳ مرتبه دست و صورت شان را می شورند، تلاش کنیم تا با شامپو بچه، از ابرو تا گونه به آرامی ماساژ دهیم که اگر این ماساژ را انجام دهیم چشم هم تمیز می شود و هم خستگیش رفع می شود، و همچنین خشکی نمی گیرد. بنابراین با این کار، ما نیازی نداریم تا دیگر دست به چشم بزنیم.

این متخصص چشم در پایان اظهارداشت: شست و شوی یک دقیقه ای چشم، در طول روز ۳ بار صبح، ظهر، و شب تمام آلودگی ها را پاک می کند و دیگر نیازی نیست دست به چشم زد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx