جام حهانی قطر

تصویر زیبایی که ماهواره اماراتی از جام‌جهانی قطر منتشر کرد!

 ماهواره “خلیفه‌ست”(Khalifasat) امارات تصویر زیبایی از ورزشگاه “شهر آموزش” قطر ثبت کرده است.

به گزارش آی‌زندگی؛ ماهواره خلیفه‌ست امارات متحده عربی متعلق به مرکز فضایی محمد بن راشد(MBR) در روز ششم دسامبر سال ۲۰۲۲ یک عکس مداری گیج کننده از ورزشگاه “شهر آموزش” قطر ثبت کرد و این زمانی بود که مراکش با پیروزی پیروزمندانه در ضربات پنالتی اسپانیا را حیرت زده کرده و به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رسیده بود.

خلیفه‌ست در مدار ۳۸۱ مایلی(۶۱۳ کیلومتری) از سطح زمین قرار دارد و به ورزشگاه شهر آموزش که جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در آن در حال برگزاری است، نگاه می‌کند. مرکز فضایی محمد بن راشد این تصویر را همراه با پیامی برای تیم مراکش در روز هفتم دسامبر در توییتر منتشر کرد. در توییت این مرکز فضایی آمده است: این که توسط خلیفه‌ست ثبت شده، استادیوم شهر آموزش را به تصویر می‌کشد که شاهد پیروزی مراکش و صعود آن به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ بوده است. به تیم مراکش برای این دستاورد تاریخی تبریک می‌گوییم.

تصویر زیبایی که ماهواره اماراتی از جام حهانی قطر منتشر کرده است+ عکس

 

خلیفه‌ست که با نام DubaiSat-۳ نیز شناخته می‌شود، اولین ماهواره ساخته شده توسط امارات متحده عربی است. این ماهواره تصاویری با وضوح بالا از زمین از مدار خورشیدهمگام ارائه می‌دهد تا در برنامه‌ریزی شهری، نظارت بر محیط زیست و کمک به واکنش در برابر بلایای طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند.

خلیفه‌ست در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ بر فراز یک موشک ژاپنی H-IIA از مرکز فضایی تانگاشیما این کشور که توسط آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن(JAXA) اداره می‌شود به فضا پرتاب شد. این سومین فضاپیمایی است که توسط آژانس فضایی امارات مدیریت می‌شود.

منبع: ایسنا

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx