هشدار برای کسانی که صبحانه نمی خورند/ از چاقی تا پوکی استخوان

هشدار برای کسانی که صبحانه نمی‌خورند؛ از چاقی تا پوکی استخوان!

حذف کردن صبحانه نه تنها چاقی و افزایش وزن را به دنبال دارد، بلکه کاهش وزن را بسیار سخت‌تر کرده و باعث می‌شود در ادامه‌ی روز احساس گرسنگی کاذب داشته باشید و نیاز بیشتری به تغذیه پیدا کنید.

به گزارش آی‌زندگی؛ صبحانه نخوردن عوارض جدی برای سلامت به همراه دارد که یکی از آن ها احتمال پوکی استخوان است.

هشدار ویژه برای کسانی که صبحانه نمی خورند. صبحانه خوردن سبب کاهش قند خون و انرژی در طول روز می شود و این مساله انسان را به سمت ریزه خواری و بخصوص خوردن شیرینی می کشاند. در نتیجه این مساله مشکلاتی از جمله چاقی، دیابت، مشکلات قلبی و پوکی استخوان به وجود می آید.
عوارض نخورن صبحانه
حذف کردن صبحانه نه تنها چاقی و افزایش وزن را به دنبال دارد، بلکه کاهش وزن را بسیار سخت‌تر کرده و باعث می‌شود در ادامه‌ی روز احساس گرسنگی کاذب داشته باشید و نیاز بیشتری به تغذیه پیدا کنید.

تحقیقات نشان داده است، اگر در زمان مناسب به اندازه‌ی کافی صبحانه میل کنید در ادامه‌ی روز پرخوری نخواهید کرد، زیرا صبحانه اولین وعده بعد از بیدار شدن از خواب است، بنابراین حذف صبحانه زمان گرسنگی از شب گذشته را افزایش می‌دهد، میزان قند خون پایین آمده و ترشح انسولین با مشکل مواجه می‌شود، زمانی که انسولین زیاد شود اسیدهای چرب بیشتری ذخیره بدن خواهد شد. در نتیجه احساس خستگی در نیمه روز به سراغ شما خواهد آمد.

همچنین نخوردن صبحانه خطر ابتلا به هیپوگلیسمی یا قند خون پایین را افزایش می‌دهد. این بیماری می‌تواند علائم جسمی مانند لرزش، سرگیجه، ضعف، سردرد، احساس سوزن سوزن شدن و سریع شدن ضربان قلب را به دنبال داشته باشد.

تحقیقات نشان داده اگر صبحانه کافی و مناسب نخورید مغز اعلام گرسنگی می‌کند در نتیجه احساس خستگی زود هنگام نیز به شما دست می‌دهد و برای سیر شدن هر ماده غذایی نامناسب را مصرف خواهید کرد. این گرسنگی معمولاً ادامه پیدا خواهد کرد و چون بدن با ضعف روبرو شده است دیرتر احساس سیری می‌کنید.

رابطه پوکی استخوان و نخوردن صبحانه
یکی از مشکلاتی که ممکن است در صورت نخوردن صبحانه پیش بیاید پوکی استخوان است. در ابتدای روز بدن تمامی موادی مغذی را جذب می کند. حذف وعده صبحانه سبب می شود مهمترین مواد مغذی مفید برای تقویت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان، که کلسیم و ویتامین D هستند به بصورت صحیح و کافی به بدن نرسند و این مساله در دراز مدت می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی برای استخوان ها از جمله پوکی استخوان شود.

هیچگاه صبحانه را از برنامه غذاییتان حذف نکنید. بهتر است در وعده صبحانه حتما لبنیات از جمله شیر و پنیر، تخم مرغ، گردو و بادام را قرار دهید.

منبع: الو دکتر

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
1 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ر_ا_ر
1 سال قبل

سلام.آنچه می گویید برعکس حرف شما بایدعمل کرد، صبحانه یک استکان چای ،ناهار نان بامخلفات و غذای نسبتا مقوی مثل خورشت گوجه یا بادمجان غیره،شام قبل از ساعت 7،برنج غذای مناسب با گوشت مرغ ،یاگوشت قرمز،بهترین و مناسب ترین باکیفیت ترین مواد می باشد،هر که حرف شما گوش کرد ا زچاله تو چاه افتاد ،بد ترین نظر را میدهید.نمیدانم چه کارشناس زبده ای دارید،باید آفرین گفت؛به شما،

پربیننده امروز
آخرین مطالب
1
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx