موی سیاه

موهای چه رنگی برای زنان جذاب‌تر است؟

موهای مشکی در مقایسه با قهوه ای و بلوند به طور کلی برای مخاطبین جذاب تر و افسون گرانه تر به نظر می رسد

به گزارش آی‌زندگی، تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می ‌دهد که موهای مشکی برای زنان جذاب تر از هر رنگ دیگری است، در حالی که داشتن موهای روشن‌ تر و بلوند باعث می ‌شود زنان تنها در برخی شرایط جذاب ‌تر به نظر برسند.
یافته های جدید محققان نشان می دهد، موهای سیاه زنان را بسیار جذاب تر از سایر رنگ ها می کند و البته داشتن موهای روشن تر در برخی شرایط با رتبه های بالاتر جذابیت، جوانی و سلامت مرتبط بود.

به نقل از سیناپرس، این مطالعه همچنین نشان داد داشتن موهای بلوند با طول متوسط جذاب تر از موهای بلوند بلند رتبه بندی شد.
در نقطه مقابل اما موهای بلند مشکی جذاب ‌تر از موهای مشکی با طول متوسط ارزیابی شدند. پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در رابطه با یافته های خود می گویند: ما متوجه شدیم که موهای روشن تر (بور و قهوه ای) در مقایسه با موهای تیره (مشکی) به طور کلی با درک جوانی، سلامتی و جذابیت همراه است ولی موهای مشکی در مقایسه با قهوه ای و بلوند به طور کلی برای مخاطبین جذاب تر و افسون گرانه تر به نظر می رسد.
برای این مطالعه، ۱۱۰ مرد به تصاویر زنان با موهای رنگی متفاوت و طول های مختلف نگاه کردند. رنگ موهای تصاویر نمایش داده شده شامل بلوند، قهوه ای و مشکی و اندازه آن ها دارای تنوع کوتاه، متوسط و بلند بود.

در ادامه از شرکت کنندگان در مورد پتانسیل روابط این زنان، سن، سلامت و توانایی فرزند پروری آن ها پرسیده شد. نکته جالب این که موهای بلندتر با درک کمتری از توانایی فرزندپروری مرتبط بود.
نویسندگان این مطالعه یافته های خود را در راستای حمایت از نظریه های تکاملی می دانند که بر اساس آن موهایی که سالم و قوی هستند به طور کلی نشانگر  سلامت بیشتر فیزیکی هستند. این سلامتی که به نوبه خود می تواند نشان دهنده توانایی فرد در باردار شدن و پرورش فرزند باشد.
از آنجایی که در زنان جوان (سنین ۱۶ تا ۲۴ سال) موهای ضخیم ‌تر، سالم ‌تر و شفاف تری نسبت به  زنان مسن ‌تر دارند، می‌ توان انتظار داشت که زنان جوان ‌تر موهای خود را بلندتر از زنان مسن ‌تر نگهدارند تا سیگنال محسوس ‌تر و قوی‌ تری برای تولید مثل ارائه کنند.

به طور مشابه، از منظر تکاملی، موهای بلوند نشان دهنده جوانی هستند، زیرا موهای افراد با افزایش سن تیره تر شده و سرانجام  شروع به سفید شدن می کند. نتایج این مطالعات همچنین نشان می دهد که موهای بلوند تنها زمانی که زنان زیر ۴۰ سال دارند، اثر جوان کننده دارند. همچنین شواهدی وجود دارد که علاقه کلی به موهای بلوند یا مشکی به میزان شیوع آن رنگ در فرهنگ و جغرافیای هر منطقه بستگی دارد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد به طور کلی در سطح جهان موهای مشکی شفاف دارای جذابیت عمومی بیشتری بوده و به نظر می رسد مردان بیشتر موهای بلوند را در مناطقی ترجیح می دهند که به طور طبیعی این رنگ مو شایع تر است.
شرح کامل این مطالعات در مجله تخصصی The Journal of Social Psychology منتشر شده است.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx