معکوس کردن دیابت نوع ۲ با سه ماه روزه‌داری متناوب

یک مطالعه جدید توسط محققان چینی نشان می‌دهد روزه گرفتن به مدت پنج روز به طور متناوب می‌تواند به برخی افراد کمک کند دیابت نوع ۲ را معکوس کنند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، محققان چینی در یک مطالعه کوچک با بکار بردن رژیم غذایی روزه داری توانستند بر دیابت نوع ۲ غلبه کنند.

رژیم سختگیرانه آنها شامل ۵ روز خوردن در حد ۸۴۰ کالری در روز و سپس خوردن ۱۰ روز غذای عادی بود.

خوراکی‌های ارائه شده برای هر وعده غذایی در طول دوره روزه داری، شامل «برنج مغذی»، یک بیسکویت جایگزین وعده غذایی و همچنین لوبیا سیاه، ذرت، جو دوسر، ماست میوه و سبزیجات بود.

از بین ۳۶ نفری که به مدت سه ماه از این رژیم استفاده کردند، تقریباً نیمی از آنها موفق شدند دیابت نوع ۲ را معکوس کنند و یک سال بعد از آن رها شوند.

دکتر دونگبو لیو، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کشاورزی هونان در چانگشا چین گفت: بهبود دیابت در صورتی امکان‌پذیر است که بیماران با تغییر رژیم غذایی و عادات ورزشی، وزن خود را کاهش دهند.

در این مطالعه افرادی انتخاب شدند که بین یک تا ۱۱ سال با این بیماری زندگی کرده بودند و ۳۸ تا ۷۲ سال داشتند.

نیمی از آنها رژیم ناشتا متناوب را طی سه ماه امتحان کردند، در حالی که بقیه به طور معمول غذا خوردند.

۳۶ نفری که روزه گرفتند به طور متوسط تقریباً ۶ کیلوگرم (۱۳ پوند) از دست دادند، در حالی که ۳۶ نفر دیگر به طور متوسط فقط ۰.۲۷ کیلوگرم (۰.۶ پوند) از دست دادند.

سه ماه پس از تکمیل رژیم، از هر ۳۶ نفری که روزه می‌گرفتند، ۱۷ نفر دیابت نوع ۲ خود را معکوس کردند، در حالی که تنها یک نفر از ۳۶ نفری که رژیم معمول خود را مصرف می‌کردند، بود.

یک سال پس از تکمیل رژیم، ۱۶ نفر از ۳۶ نفر از افرادی که رژیم روزه داری داشتند – ۴۴ درصد – هنوز در بهبود دیابت نوع ۲ بودند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله غدد درون ریز انجمن بالینی غدد درون ریز و متابولیسم، بهبودی، کلمه پزشکی معکوس کننده دیابت، به معنای داشتن میانگین قند خون کمتر از ۶.۵ درصد حداقل یک سال پس از قطع داروی دیابت است.

البته گفتنی است سطح مطالعه بسیار کوچک بوده و پیگیری شرکت‌کنندگان برای سال‌های بعدی مهم است، زیرا قند خون بالا اغلب ممکن است بازگردد.

شواهد منتج از تحقیق چینی‌ها به یک کارآزمایی به رهبری دانشگاه نیوکاسل انگلیس هم افزایی می‌دهد که طبق آن تقریباً نیمی از افرادی که رژیم غذایی بسیار کم کالری شامل سوپ و کیک دارند می‌توانند قند خون خود را به سطحی کاهش دهند که دیگر مورد توجه قرار نگیرند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx