باور آمریکایی‌ها به فرا رسیدن آخرالزمان

باور آمریکایی‌ها به فرا رسیدن آخرالزمان

نظرسنجی پیو نشان داد که برخی در جامعه مسیحی ایالات متحده بر این باور بودند که بشریت در حال حاضر بیش از سایر دوره‌ها آخرالزمان را تجربه می‌کند. به طور خاص مسیحیان اونجلیکال (انجیلی) (۶۳ درصد) و سیاه پوستان پروتستان (۷۶ درصد) از نظر تاریخی فکر می‌کردند که در آخرالزمان زندگی می‌کنند.

به گزارش آی‌زندگی؛ به گفته موسسه نظرسنجی پیو همزمان با افزایش بحران‌های جهانی ۴۷ درصد از بزرگسالان مسیحی ایالات متحده فکر می‌کنند که آخرالزمان لحظه کنونی است اگرچه به گفته آن موسسه پاسخ دهندگان گفته‌اند که هنوز موضوعی بحث‌انگیز است که آیا عیسی مسیح در طول عمر آنان به این جهان باز خواهد گشت یا خیر.

بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی چهار نفر معتقدند که بشریت در حال حاضر در «آخرالزمان» زندگی می‌کنند و در نتیجه شیوع کرونا و سایر فجایع و اضطراب‌های ایجاد شده ناشی از آن وقایع را به معنای مذهبی «آخرالزمان» نسبت می‌دهند.

این ارزیابی بیش‌تر بر روی مسیحیان در ایالات متحده متمرکز بوده و تقریبا ۴۷ درصد از آنان معتقد بودند که آخرالزمان اینجاست.

آیا ما در آخرالزمان زندگی می‌کنیم؟
نظرسنجی پیو نشان داد که برخی در جامعه مسیحی ایالات متحده بر این باور بودند که بشریت در حال حاضر بیش از سایر دوره‌ها آخرالزمان را تجربه می‌کند.

به طور کلی، سیاه پوستان آمریکایی (۶۸ درصد) به احتمال زیاد معتقد بودند که در آخرالزمان زندگی می‌کنند و این دیدگاه‌ها نیز در میان مردم ساکن در جنوب ایالات متحده (۴۸ درصد) در مقایسه با غرب میانه (۳۷ درصد)، غرب (۳۱ درصد) و شمال شرق (۳۴ درصد) رایج‌تر بود. باور به آخرالزمان در میان جمهوری خواهان، رای دهندگان مستقل متمایل به جمهوری خواهان و هم چنین کسانی که فاقد مدرک دانشگاهی بودند قوی‌تر بوده است.

نظر آمریکایی‌ها در مورد بازگشت مسیح
آیا امریکایی‌ها فکر می‌کنند عیسی مسیح در طول زندگی آنان به زمین باز خواهد گشت. بیش از نیمی از کل بزرگسالان ایالات متحده فکر می‌کنند که عیسی مسیح در برهه‌ای از زمان به زمین باز خواهد گشت. با این وجود، بخش مهم پرسش مربوط به آخرالزمان این است که آیا عیسی مسیح در زمان حیات آنان باز خواهد گشت یا خیر.

در این مورد از هر ۱۰ امریکایی، یک نفر فکر می‌کند که آمدن دوم عیسی مسیح در طول زندگی‌اش رخ خواهد داد.

این تنها شیوع کووید -۱۹ نیست که باعث شد برخی فکر کنند آخرالزمان برای همه ما فرا رسیده است. بحران‌های دیگر در سالیان اخیر ادامه داشته‌اند و یکی از قابل توجه‌ترین این بحران‌ها وضعیت تداوم تغییرات اقلیمی است. یکی از کسانی که این موضوع را مورد بررسی قرار داد پاپ فرانسیس اول بود.

پاپ در سال ۲۰۲۱ میلادی در گفتگو با «مارکو پوزا» کشیش ایتالیایی هشدار داده بود که خداوند در کتاب مقدس سیل عظیمی را به مدت ۴۰ روز و ۴۰ شب به دلیل تمایل به پاکسازی زمین راه اندازی کرد و می‌تواند دوباره این کار را انجام دهد. از چنین دیدگاهی همان گونه که سیل ذکر شده در انجیل به دلیل طبیعت گناه‌آلود بشر آغاز شد سیل تازه نیز به طور خاص به دلیل گناهکاری و بی‌علاقگی انسان نسبت به سیاره زمین منجر به بحران مداوم تغییر آب و هوایی می‌شود.

منبع: فرارو

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx