چاقی

درخواست اقامت یک زن به این دلیل عجیب رد شد!

موندلی بزادنهاوت در سال ۲۰۱۸ از کشور آفریقای جنوبی به نیوزیلند مهاجرت کرد تا در آنجا زندگی جدیدی را به همراه شریک زندگی و فرزندانش آغاز کند. او که قصد داشت به همراه خانواده‌ی خود برای همیشه در نیوزیلند بماند، از این کشور درخواست اقامت کرد. اما به ادعای او مقامات نیوزیلند به خاطر بالا بودن بیش از اندازه‌ی شاخص توده‌ی بدنی اش با درخواستش موافقت نکردند.

به گزارش آی‌زندگی؛ یک زن مدعی است نیوزیلند درخواست اقامت او را به خاطر «چاقی بیش از حد» رد کرد.

موندلی بزادنهاوت در سال ۲۰۱۸ از کشور آفریقای جنوبی به نیوزیلند مهاجرت کرد تا در آنجا زندگی جدیدی را به همراه شریک زندگی و فرزندانش آغاز کند. او که قصد داشت به همراه خانواده‌ی خود برای همیشه در نیوزیلند بماند، از این کشور درخواست اقامت کرد.

اما به ادعای او مقامات نیوزیلند به خاطر بالا بودن بیش از اندازه‌ی شاخص توده‌ی بدنی اش با درخواستش موافقت نکردند.

پژوهشی درباره‌ی استفاده از شاخص توده بدنی (BMI) در پزشکی مدرن که در نشریه علمی General Practice منتشر شده تا جایی پیش رفته که استفاده از این شاخص برای اندازه گیری را «غیر اخلاقی» دانسته است.

مشکل اصلی آنجا است که شاخص توده بدنی میزان چربی بدن فرد را به نسبت عضله‌ی او اندازه نمی‌گیرد، در حالی که بافت عضله وزن به مراتب بیشتری دارد.

مقامات نیوزیلند به این زن ۳۶ ساله گفته بودند اضافه وزن او می‌تواند فشار قابل توجهی به سیستم درمان این کشور که دولت بودجه‌ی آن را تأمین می‌کند، وارد سازد. به ادعای موندلی، آن‌ها به او گفتند یا باید ۳۰ کیلوگرم از وزن خود را کم کند یا کشور نیوزیلند را ترک کند.

موندلی می‌گوید بعد از دریافت یک معافیت ویژه از سوی یک دادگاه استیناف، اجازه‌ی ماندن در نیوزیلند به او داده شد. این زن ۱۰ واحد از شاخص توده بدنی خود را کم کرده و سلامت او نیز از سوی پزشک عمومی تأیید شده است.

موندلی که قبلاً ۱۲۸ کیلوگرم وزن داشت، حالا تصمیم گرفته وارد کار مدلینگ شده و به یک مدل سایز بزرگ تبدیل شود. او به رسانه‌های آفریقای جنوبی گفته: «همیشه دلم می‌خواست یک مدل سایز بزرگ، مثل مدل‌های برند “دونا کلر” شوم. حتی اسم دخترم را “دونا – لی” گذاشتم.»

موندلی همچنین گفته حالا ۵ روز در هفته ورزش می‌کند و از کسانی که افراد چاق را سرزنش می‌کنند و با او طوری رفتار کردند که انگار جرمی مرتکب شده، دلخور نیست. این زن که ۲ فرزند دارد، در ادامه گفته: «از اول از بقیه درشت‌تر بودم و چیزی که هستم را پذیرفته ام.»

چاقی

چاقی

منبع: روزیاتو

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx