تنبیه کودک

۱۳ نکته برای آموزش نظم به کودک یک ساله را یاد بگیرید

آیا می‌توان به کودک یک ساله نظم آموخت؟ بچه‌های یک ساله خیلی کوچک هستند و قادر نیستند احساسات خود را مدیریت کنند یا احساس شان را به درستی ابراز کنند. آن‌ها قوانین را درک می‌کنند، اما نمی‌توانند در مقابل رفتار تکانشی، مقاومت کنند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از  momjunction، بنابراین، والدین باید یاد بگیرند که چگونه یک کودک یگ ساله را با استفاده از راهبردهای انضباط مثبت جلو ببرند.

نظم دهی به کودک نوپا رفتار قابل قبول را به روشی محکم و مهربان می‌آموزد و احترام متقابل و اعتماد بین والدین و فرزند را بیشتر می‌کند.

چه زمانی باید نظم دهی به کودک را شروع کرد؟

نوزادان از ۶ تا ۱۱ ماهگی معنای “نه” را درک می‌کنند؛ اما رشد شناختی آنها برای تشخیص درست و غلط یا خوب و بد کافی نیست.

شما می‌توانید بعد از شش ماهگی آموزش نظم نوزادان را شروع کنید. اما به یاد داشته باشید، در این سن نظم بیشتر در مورد امنیت کودک است تا بهبود رفتار.

۱۳ نکته برای آموزش نظم به یک کودک یک ساله

محیط امن ایجاد کنید

نوزادان و کودکان نوپا همه چیز را لمس می‌کنند، می‌بویند، می‌چشند، تا درباره محیط اطراف بیاموزند. اما اغلب، کنجکاوی آنها باعث می‌شود به خطر بیفتند. بنابراین خانه را برای آن‌ها ایمن کنید. مثلاً کمدها و کشوها را قفل کنید. پریزهای برق را بپوشانید.

مرزهای واضح و ثابتی تعیین کنید

بچه‌های یک ساله از روی عمد بد رفتار نمی‌کنند. در عوض، آنها مرزها را به چالش می‌کشند تا در مورد دنیای اطراف خود بیاموزند. بنابراین، تنبیه آنها درست نیست. درعوض، باید محدودیت‌های واضح و ثابتی تعیین کنید و به صورت ملایم به او یاداوری کنید.

یک روتین ایجاد کنید و به آن پایبند باشید

داشتن یک برنامه منظم باعث می‌شود کودک نوپا احساس امنیت و آرامش کند.

الگوی آنها باشید

نوزادان و کودکان نوپا یاد می‌گیرند و کارها را از بزرگسالان تقلید می کنند. بنابراین اگر می‌خواهید آنها به شما احترام بگذارند، به اطرافیان خود احترام بگذارید.

از تغییر جهت یا حواس پرتی استفاده کنید

اگر کودک نوپای شما به سمت یک جسم خطرناک مانند اجاق گاز یا اتوی داغ می‌رود، به شدت نه بگویید و در صورت امکان آن را بردارید. از طرف دیگر، به سرعت حواس آنها را پرت کنید.

انتخاب‌های محدودی داشته باشید

کودکان یک ساله احساس استقلال بیشتری دارند و دوست دارند کارها را خودشان انجام دهند. شما می‌توانید نیاز کنترلی آن‌ها را با دادن انتخاب به آنها برآورده کنید.

از «نه» گفتن زیاد خودداری کنید

اگر کودک یک ساله شما می‌خواهد یک قابلمه داغ روی اجاق را لمس کند، یک “نه” جدی ضروری است. با این حال، نه گفتن به چیزهای بی اهمیت باعث می‌شود که آنها دستورات را جدی نگیرند.

رفتار خوب را توضیح دهید

این به کودک نوپا کمک می‌کند تا بداند رفتار خوب چیست و چگونه کار می‌کند.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

شما باید محدودیت‌های درک کودک یک ساله را درک کنید. کودک نوپا فقط تا جایی که رشد شناختی او اجازه می‌دهد می‌تواند درک کند.

رفتار خوب را تحسین کنید

ستایش کودک نوپا هر زمان که از دستورات شما پیروی می‌کند، قوانین را رعایت می‌کند یا رفتار خوبی از خود نشان می‌دهد، اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد.

تسلیم عصبانیت‌ها نشوید

نوزادان و کودکان نوپا نمی‌دانند چگونه احساسات و خواسته‌های خود را بیان کنند. بنابراین زمانی که به خواسته خود نمی‌رسند عصبانی می شوند. در این شرایط، آرام باشید.

تایم اوت آخرین راه حل است

تایم اوت یک تکنیک اصلاح رفتار است که به حذف کودک از محیطی است که در آن بدرفتاری اتفاق افتاده اشاره دارد.

خونسرد باشید

تنبیه کودکان نوپا می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما جیغ زدن، فریاد زدن یا کتک زدن فایده ای ندارد. این رویکردهای منفی بیش از آنکه فایده داشته باشد، ضرر خواهد داشت.

5 1 رای
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx