بادام

با خوردن چند عدد بادام در روز، چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

بادام، یکی از خوراکی‌های مغذی است که منبع غنی از پروتئین‌ها، اسیدهای چرب، فیبرها، ویتامین‌ها و املاح مختلف مانند آهن و روی محسوب می شود. گنجاندن بادام در رژیم غذایی بخش مهمی از نیاز بدن به ریزمغذی‌ها را تامین می‌کند و نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد که می‌تواند به‌عنوان میان‌وعده سالم انتخاب شود.

به گزارش آی‌زندگی، در ادامه این مطلب به ۶ مورد از فواید عادت به خوردن این ماده غذایی اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

۱. سلامت سیستم قلبی‌عروقی
بادام به‌عنوان منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب غیراشباع، منیزیم و مس شناخته می‌شود. این فواید باعث می‌شود بادام در کنار رژیم غذایی سالم به حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی کمک ‌کند. خوردن بادام در افزایش کلسترول مفید خون نیز نقش دارد که در زمینه سلامت عملکرد قلب و عروق مهم است. جالب اینکه بادام جز ۵ ماده غذایی موثر در کاهش کلسترول بد خون به حساب می آید. البته برای بهره‌مندی از این تاثیرها توصیه می‌شود بادام تازه و خام بدون افزودن نمک میل شود.

۲. عملکرد مطلوب فلور روده‌ای
بادام به‌دلیل فیبر فراوان برای عملکرد مطلوب باکتری‌های مفید روده موسوم به فلور روده‌ای مفید است. در واقع، این ترکیبات باعث رشد و تکثیر این باکتری‌ها می‌شوند.

۳. موثر در تناسب اندام
گرچه خشکبار خوراکی‌های سرشار از کالری هستند اما بادام به حفظ تناسب اندام کمک می‌کند. براساس مطالعات، افرادی که بادام مصرف می‌کنند تمایل کمتری به منابع قند و نشاسته طی روز دارند. مصرف بادام در کاهش وزن و متابولیسم مطلوب بدن نقش دارد که از جمله تاثیرهای ویتامین‌ها و فیبرهای موجود در بادام است.

۴. مفید برای پوست و مو
بادام جزء بهترین خوراکی‌ها برای سلامت پوست است زیرا مقدار بالای منگنز می‌تواند در تولید کلاژن پوست تاثیر بگذارد. بادام همچنین سرشار از ویتامین‌‌های E و گروه B است که موجب درخشندگی و تقویت موها می‌شود. وجود املاح مختلف مانند منیزیم و روی نیز رشد موها را تحریک می‌کند.

۵. بهبود عملکرد مغز
مصرف منظم بادام به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند. این تاثیر از آنجاست که ترکیباتی به‌نام توکوفرول و اسیدهای چرب موجود در بادام موجب بهبود حافظه می‌شوند.

۶. سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها
برای داشتن دندان‌ها و استخوان‌های سالم توصیه می‌شود بادام در رژیم غذایی جای بگیرد. بادام منبع غنی از فسفر است که این ماده معدنی نقش مهمی در تقویت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها دارد.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx