رفتارهایی که شخص حسود را لو می دهد

این رفتارها شخص حسود را لو می‌دهد!

حسادت یک احساس منفی بسیار قوی است که معمولا در محیط اطراف ما رخ می‌دهد. این باعث می‌شود که فرد هم به خود و هم به اطرافیانش آسیب برساند.

به گزارش آی‌زندگی؛ افراد حسود همیشه می‌توانند ما را احاطه کنند. گاهی اوقات شناخت این اشخاص راحت است، اما ممکن است گاهی نیز متوجه نشوید.

گاهی اوقات درک افکار و احساسات طرف مقابل می‌تواند بسیار دشوارتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنیم. به خصوص اگر فرد مقابل ما حسود باشد!

حسادت یک احساس منفی بسیار قوی است که معمولا در محیط اطراف ما رخ می‌دهد. این باعث می‌شود که فرد هم به خود و هم به اطرافیانش آسیب برساند.

حالا چگونه افراد حسود را شناسایی کنیم؟ پاسخ بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید! به گزارش وقت صبح، افراد حسود این را به نوعی همیشه نشان می‌دهند. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه حسادت آن‌ها به سطوح مضر و سمی برسد، مراقب باشید و از آن‌ها دور شوید.

اگر افرادی با ویژگی‌های زیر در اطراف شما وجود دارند، بهتر است از آن‌ها فاصله بگیرید!

۱- محبت آن‌ها ساختگی است: رفتار افراد حسود ساختگی است. فکر نکنید که آن‌ها واقعاً شما را دوست دارند، حسادت آن‌ها مانع از بروز عشق می‌شود. جاه طلبی آن‌ها باعث می‌شود که دائماً با شما رقابت کنند. این افراد دو رو همیشه وانمود می‌کنند که شما را دوست دارند، اما صمیمیت آن‌ها ساختگی است.

۲- از دستاورد‌های دیگری خوشحال نمی‌شوند: بزرگترین ترس افراد حسود موفقیت و رفاه شماست! آن‌ها ممکن است به همه چیز‌های خوب در مورد شما حسادت کنند. آن‌ها نصفه و نیمه از شما قدردانی می‌کنند و اغلب در یک طرف جمله خود یک «اما» دارند. به عنوان مثال می‌گویند: «خیلی خوب است که شغل جدیدی پیدا کردی، اما اینجا خیلی دور است.»

این افراد اغلب به تحقیر کردن شما متوسل می‌شوند. حسود‌ها سعی می‌کنند موفقیت شما را کم ارزش جلوه دهند.

۳- پشت سر شما صحبت می‌کنند: افراد حسود نمی‌خواهند شما از نظر دیگران خوب باشید، بنابراین پشت سر شما صحبت می‌کنند. در حالی که برخی افراد این کار را آشکارا انجام می‌دهند، برخی از افراد حسود یواشکی و به شیوه‌ای ماهرانه‌تر پشت سر شما صحبت می‌کنند. گویی که آن‌ها همیشه خوبی شما را می‌خواهند، ولی شما متوجه این خیرخواهی نیستید!

۴- با کمک کردن به شما احساس برتری می‌کنند: بزرگترین آرزوی افراد حسود ممکن است این باشد که شما را ناراضی ببینند! ناراحتی یا درماندگی شما به حسود‌ها لذت می‌دهد. مخصوصاً اگر از او کمک بخواهید، خیلی آن‌ها را خوشحال می‌کند. متأسفانه این خوشحالی به این دلیل نیست که آن‌ها به شما کمک می‌کنند، بلکه به این دلیل است که شما به آن‌ها نیاز دارید.

آن‌ها با کمک به شما، نصیحت کردن یا راهنمایی به دنبال فرصت‌هایی هستند تا احساس برتری کنند. آن‌ها به شکل‌های مختلف این حس را به شما القا خواهند کرد که همیشه در کنارتان هستند. شما خودتان را به این افراد مدیون می‌دانید!

۵- به دنبال نقاط ضعف شما هستند: یکی از بارزترین ویژگی‌های انسان حسود این است که دائماً به دنبال نقاط ضعف در شماست. وقتی شکست یا اشتباهی را از شما می‌بینند سعی می‌کنند آن را به گونه‌ای آمیخته با طنز علنی بیان کنند. آن‌ها سعی می‌کنند با برجسته کردن اشتباهات شما ثابت کنند که بهتر هستند.

۶- مخفیانه درمورد شما نفرت پراکنی می‌کند: در زندگی خود با افراد زیادی روبه‌رو خواهید شد که شما را دوست ندارند. این کاملا طبیعی است. اما آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که بی دلیل از شما متنفر باشد؟

قبل از اینکه به خودتان استرس وارد کنید، این احتمال را در نظر بگیرید که آن شخص به شما حسادت می‌کند. آن‌ها به نوعی به شما و زندگی تان حسادت می‌کنند تا جایی که پنهانی شروع به نفرت پراکنی از شما می‌کنند.

منبع: وقت صبح

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx