آسم

آسم چه تاثیری بر قلب شما می‌گذارد؟

آسم یک بیماری تنفسی است که تنها به ریه ختم نمی شود و تداوم آن می تواند برای قلب نیز مشکل ایجاد کند، در اینجا به بررسی ارتباط بین آسم و سلامت قلب می پردازیم.

به گزارش آی‌زندگی، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسم مداوم ممکن است علاوه بر ریه ها، بر قلب نیز تأثیر بگذارد. به گفته محققان، هنگامی که وضعیت تنفسی از وضعیت طبیعی خارج می شود، به نظر می رسد که با پلاک در شریان های کاروتید مرتبط است و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد. شریان های کاروتید،شریان های بزرگ در کناره های گردن هستند که خون را به مغز می برند.

به نقل از ایسنا، در مطالعه ای که بر روی بیش از ۵۰۰۰ مرد و زن انجام شد، محققان دریافتند که احتمال ایجاد پلاک در شریان های کاروتید، در افراد مبتلا به آسم مداوم، در مقایسه با افراد بدون آسم، تقریبا دو برابر است. در آسم پایدار و مداوم فرد برای کنترل علائم آسم، مانند خس خس سینه یا تنگی نفس، از داروهای کنترل کننده روزانه استفاده می کند. محققان خاطر نشان کردند که این پلاک ممکن است پاسخی به التهاب ناشی از آسم باشد.

دکتر متیو تاترسال، محقق ارشد، استادیار گروه پزشکی در دانشگاه ویسکانسین، مدیسون، گفت: “التهاب نقش مهمی در بیماری‌های قلبی عروقی دارد.”تاترسال هشدار داد، این مطالعه نمی تواند ثابت کند که آسم باعث ایجاد پلاک در شریان های کاروتید می شود، اما ممکن است این دو به هم مرتبط باشند. افراد مبتلا به آسم مداوم (نه آسم متناوب)، در مقایسه با افراد بدون آسم، سطوح بالاتری از نشانگرهای التهابی داشتند. تاترسال گفت: “این ممکن است به طور کامل افزایش پلاک را توضیح ندهد.”

او گفت: “موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به پلاک در افراد مبتلا به آسم شود. تصور اولیه ما این بود که همه اینها به دلیل التهاب است، اما زمانی که سعی کردیم خود را با آن سازگار کنیم، هیچ تغییری در یافته های خود ندیدیم. بنابراین این باعث می شود فکر کنیم ممکن است عوامل متعددی وجود داشته باشد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.”

تاترسال گفت که تجمع پلاک ممکن است با شدت آسم و مدت زمانی که فردی از این بیماری رنج می برد، مرتبط باشد.

برای این مطالعه، تیم تاترسال از داده‌های مطالعه چند قومیتی آترواسکلروز که توسط موسسه ملی قلب، ریه و خون ایالات متحده انجام شد، استفاده کرد.

محققان دریافتند که ۶۷ درصد از افرادی که آسم مداوم داشتند، در شریان های کاروتید خود پلاک ایجاد می کردند. بر اساس این گزارش، این آمار در مقایسه با ۵۰ درصد افراد مبتلا به آسم متناوب و افراد بدون آسم است.

تاترسال گفت: “افراد مبتلا به آسم مداوم باید مطمئن باشند که آسم خود را کنترل کنند. آنها همچنین باید به عوامل خطر قلبی عروقی که می توانند کنترل کنند، مانند رژیم غذایی، ورزش، و پایین نگه داشتن فشار خون، کلسترول و وزن بدن خود توجه داشته باشند.”

تاترسال گفت: “در سال ۲۰۱۹، انجمن قلب آمریکا دستورالعمل هایی را برای پیشگیری اولیه از بیماری های قلبی عروقی ارائه کرد. او اضافه کرد که این دستورالعمل‌ها خاطرنشان می‌کنند که افرادی که شرایط افزایش‌دهنده ریسک را دارند(مانند شرایط التهابی)، ممکن است در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی بالاتری قرار داشته باشند و این باید توسط پزشک آنها در تصمیم‌گیری لحاظ شود.”

تاترسال گفت: “داده‌های ما واقعاً از این ایده پشتیبانی می‌کند که افراد با انواع شرایط التهابی باید در آن گروه افزایش‌دهنده خطر در نظر گرفته شوند.”

دکتر گرگ فونارو، رئیس موقت قلب و عروق در دانشگاه کالیفرنیا،لس آنجلس، گفت: “تقریباً از هر ۱۰ بزرگسال در ایالات متحده یک نفر مبتلا به آسم است.”

وی گفت: “تصور می شود که التهاب مزمن هم در آسم و هم در بیماری های قلبی عروقی نقش مهمی دارد.”

وی افزود: “این مطالعه جدید نشان می دهد که افراد مبتلا به آسم مداوم بار بیشتری از پلاک های آترواسکلروتیک در شریان های کاروتید خود دارند. آنها همچنین سطوح نشانگرهای التهابی را افزایش می دهند که ممکن است هم در آسم و هم در شروع و انتشار آترواسکلروز نقش داشته باشند.”

فونارو گفت: “این مطالعه ارتباط بین آسم و بیماری های قلبی عروقی را برجسته تر می کند.”

او در پایان گفت: “برای اینکه متوجه شویم آیا درمان های ضد التهابی خاص سودمند هستند یا خیر، نیاز به مطالعه بیشتر داریم.”

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx