سیب زمینی، گوجه و بادمجان؛ کلید شکست سرطان!

محققان لهستانی معتقدند سیب زمینی، گوجه فرنگی و بادمجان می‌توانند کلید شکست سرطان باشند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، تیم تحقیقاتی به رهبری ماگدالنا وینکیل از دانشگاه Adam Mickiewicz شواهد مربوط به گلیکوآلکالوئیدها – ترکیبات فراوان در خانواده گیاهان Solanacease شامل سیب زمینی، گوجه فرنگی و بادمجان را بررسی کردند.

آنها بر روی پنج گلیکولالکالوئید – سولانین، چاکونین، سولاسونین، سولامارژین و توماتین – تمرکز کردند که خانم وینکیل معتقد است می‌توان از آنها برای تولید دارو در آینده استفاده کرد.

طبق یافته‌ این محققان، ارائه شده در Frontiers in Pharmacology، سولانین از تبدیل شدن مواد شیمیایی سرطان‌زا به مواد سرطان‌زا در بدن جلوگیری می‌کند.

مطالعات روی یک نوع خاص از سلول‌های لوسمی نیز در دوز کم نشان داد سولانین آنها را از بین می‌برد.

این تیم افزود چاکونین دارای خواص ضد التهابی است و پتانسیل درمان سپسیس را دارد.

طبق این تحقیق سولامارژین می‌تواند از تولید مثل سلول‌های سرطانی کبد جلوگیری کند.

این محققان می‌گویند نتایج حاصله می‌تواند یک درمان مکمل حیاتی را ایجاد کند، زیرا سلول‌های بنیادی سرطانی را هدف قرار می‌دهد که تصور می‌شود نقش مهمی در مقاومت دارویی سرطان دارند.

طبق یافته‌ها، توماتین از تنظیم چرخه‌های سلولی بدن پشتیبانی کرده و به بدن کمک می‌کند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

اما هنوز هیچ تحقیقی در مورد اینکه چگونه این مواد شیمیایی می‌تواند با سرطان مبارزه کند،انجام نشده است.

خانم وینکیل گفت این آزمایش‌ها برای تأیید این بوده که کدام یک از گلیکولالکالوئیدها به اندازه کافی ایمن و امیدوارکننده برای آزمایش در انسان هستند.

وی افزود: محققان در سراسر جهان هنوز در جستجوی داروهایی هستند که از بین برنده سلول‌های سرطانی بوده اما در عین حال برای سلول‌های سالم بی خطر باشد.

خانم وینکیل خاطرنشان کرد که اگر این مواد شیمیایی نتوانند داروهای ضد سرطانی را که امروزه استفاده می‌شود شبیه سازی کنند، شاید درمان ترکیبی، اثربخشی را افزایش دهد.

چندین دهه است که از گیاهان برای مبارزه با سرطان مانند داروی شیمی درمانی تاکسول، که از پوست درخت ساخته می‌شود،استفاده می‌شود.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx