فشار چشم

نکات مهم برای کاهش فشار چشم وقتی به مانیتور نگاه می‌کنید

امروزه عصر دیجیتال مزایای زیادی را برای ما به ارمغان آورده است؛ اما مشکلات زیادی نیز به همراه داشته است؛ به طور مثال نگاه کرده طولانی مدت به رایانه یا تلفن می‌تواند باعث سندرم بینایی رایانه و فشار چشم شود.

به گزارش آی زندگی و به نقل از artofhealthyliving، سندرم بینایی رایانه مشکل پزشکی است که در آن از خشکی چشم و فشار چشم رنج می‌برید. به همین دلیل باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا در آینده دچار مشکل بینایی شدید نشوید.

قانون ۲۰-۲۰ را  انجام دهید

بعد از هر ۲۰ دقیقه استفاده از صفحه نمایش، استراحت کنید.

به چیزی در فاصله ۲۰ فوتی (۶ متری) نگاه کنید.

۲۰ ثانیه به آن منطقه نگاه کنید.

سپس دوباره به صفحه نمایش خود برگردید.

این کار را هر ۲۰ دقیقه انجام دهید.

از عینک‌های کامپیوتری استفاده کنید

استفاده زیاد از چشم هنگام خیره شدن و کار بر روی صفحه نمایش باعث خستگی چشم می‌شود. این نه تنها چشمان شما را خسته می‌کند بلکه روی کار شما تاثیر می‌گذارد. اگر ماهیت کار شما اجازه استراحت منظم را نمی‌دهد، استفاده از عینک می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

چنین عینک‌هایی برای کاهش فشار چشم طراحی شده اند و به چشمان شما کمک می‌کنند تا به راحتی روی صفحه نمایش تمرکز کنید.

فاصله را حفظ کنید

فاصله از صفحه نمایش عاملی است که بر چشمان شما تأثیر می‌گذارد. عضلات چشم شما باید بر روی صفحه نمایش متمرکز شده و با نور تنظیم شوند. هر چه نزدیک‌تر باشید، فشار بیشتری بر آنها وارد می‌شود.

بررسی کنید که صفحه نمایش حداقل ۲۴ اینچ (۶۱ سانتی متر) از جایی که چشمان شما به آن نگاه می‌کنید؛ فاصله دارد.

کاهش روشنایی صفحه (۲۵٪ یا کمتر)

بر اساس یک نظرسنجی، یک فرد روزانه به طور متوسط ۶ ساعت و ۵۸ دقیقه به صفحه نمایش نگاه می‌کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نمایشگر می‌تواند منجر به سردرد، دوبینی، تاری دید و خستگی شود.

شما می‌توانید با کاهش روشنایی صفحه نمایش فشار روی چشمان خود را کاهش دهید.

افزایش اندازه فونت

افزایش اندازه فونت صفحه نمایش یک راه ساده و موثر برای کاهش فشار چشم است. شما در هنگام خواندن متن با اندازه فونت استاندارد، چشمان خود را حرکت نمی‌دهید. از این رو اصلاً ورزش نمی‌کند.به این ترتیب، تنها با افزایش ۱۵۰ درصدی اندازه فونت، چشمان خود را بالا و پایین و از چپ به راست حرکت می‌دهید.

استراحت‌های منظم (۸-۱۰ دقیقه هر ۲ ساعت)

استراحت منظم نه تنها برای چشمان بلکه برای بدن شما نیز ضروری است.

پلک بزنید

پلک زدن مانع آن می‌شود که ماهیچه‌های چشم به صفحه نمایش خیره شود و با پخش شدن اشک به طور یکنواخت در سطح قرنیه به مرطوب نگه داشتن چشم‌ها کمک می‌کند.

هر زمان که می‌توانید از صفحه نمایش دور شوید

مشکلات چشمی به طور فزاینده ای زیاد شده است.

به همین دلیل باید از چشمان خود مراقبت کنید، در حالی که هنوز سالم هستند. تا حد امکان از صفحه نمایش دور شوید. کتاب بخوانید، قدم بزنید، با دوستان و خانواده وقت بگذرانید یا کارهای خلاقانه ای مانند موسیقی یا نقاشی انجام دهید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx