مدیریت مالی

ترفندهایی برای مدیریت مالی افرادی که درآمد متغیر دارند

زمانی که درآمد شما متغیر است و یک ماه درآمد بالا و ماه دیگر درآمد پایین‌تری دارید؛ مدیریت مالی و مدیریت هزینه‌ها و درآمدها سخت‌تر می‌شود.

به گزارش آی زندگی و به نقل از lifehacker، مدیریت مالی و بودجه بندی برای کسی که درآمد متغیر دارد بسیار مهم است؛ در این راستا می‌توانید از ترفندهای زیر استفاده کنید.

درآمد و هزینه‌های خود را پیگیری کنید

اولین قدم برای مدیریت هزینه‌ها و درآمدها، تخمین زدن اعدادی است که قرار است به دست بیاورید.

صورت حساب‌های بانکی خود را مرور کنید و درآمد و هزینه‌های شش ماهه را محاسبه نمایید. سپس می‌توانید به سادگی کل درآمد را بر شش تقسیم کنید تا میانگین درآمد و هزینه‌های خود را در ماه مشخص کنید.

با این حال، این عدد متوسط ​​برای افرادی که جریان درآمد ثابتی دارند بسیار مفید است.

کمترین درآمد ماهانه خود را تخمین بزنید

پس از یافتن میانگین درآمد و هزینه‌ها، کم‌ترین درآمد ماهیانه خود را تخمین بزنید.

چقدر برای هزینهٔ وسایل ضروری خود نیاز دارید؟ مهم است که این عدد را به طور محافظه‌کارانه تخمین بزنید.

پس انداز بر اساس درصد

وقتی درآمدی که به دست می‌آورید تغییر می‌کند، انتخاب یک عدد برای پس انداز هر ماه منطقی نیست. در عوض، درصدی از درآمد خود را برای پس انداز کنار بگذارید. به این ترتیب، مقداری که پس انداز می‌کنید متناسب با میزان درآمد شما نوسان دارد.

برای خود دستمزد ایجاد کنید

از آنجایی که هیچ شرکتی حقوق و دستمزد شما را تعیین نمی‌کند، در نظر داشته باشید که برای خودتان دستمزد تعیین کنید. میانگین هزینه‌های ماهانه شما شروع خوبی است.

فرض کنید هزینه‌های ماهانه شما (اجاره، مواد غذایی، قبض و غیره) به طور متوسط ​​ ۳۰۰۰ دلار است.

حقوق خود را ۳۰۰۰ دلار در نظر بگیرید.

حالا باید اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید که همیشه ۳۰۰۰ دلار برای هزینه‌ها دارید. بنابراین در ماه‌هایی که بیش از ۳۰۰۰ دلار درآمد کسب می‌کنید، مازاد آن را در پس‌انداز کنار می‌گذارید. و ماه‌هایی که کمتر از ۳۰۰۰ دلار درآمد دارید، می‌توانید از پس‌انداز خود برداشت کنید و حقوق را به ۳۰۰۰ دلار برسانید.

صندوق اضطراری

صندوق اضطراری همان پس انداز کافی برای پوشش هزینه‌های برای سه تا شش ماه است. با این حال، زمانی که منبع درآمد شما متغیر باشد، این قانون اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

صندوق اضطراری یک منبع حیاتی برای افراد با درآمد متغیر است.

زمانی که درآمدتان در نوسان است، مدیریت هزینه‌ها و درآمدها چالش برانگیز است، بنابراین با استراتژی‌های فوق می‌توانید امنیت مالی بیشتری داشته باشید.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx