سلامت قلب

این بیماری سلامت قلب را به خطر می‌اندازد

یک فوق تخصص قلب و عروق گفت: حفظ سلامت قلب موضوعی بسیار حیاتی است که یکی از عوامل به خطر افتادن سلامتی آن کم‌کاری و پرکاری تیروئید است.

به گزارش آی‌زندگی، دکتر عبداللطیف امینی روز جمعه ۴ آذر اظهار کرد: در کم‌کاری تیروئید، کاهش سطح هورمون تیروئید باعث می‌شود ماهیچه قلب با شدت کمتری پمپاژ خون را انجام داده درنهایت ضعیف شود و قلب را دچار نارسایی کند. وی اضافه کرد: کم‌کاری تیروئید همچنین باعث سفت شدن عروق می‌شود که نتیجه آن ایجاد فشارخون بالا برای بیماران است.

به نقل از بهداشت‌نیوز، وی در رابطه با علائم بیماری قلبی در فردی که کم‌کاری تیروئید دارد چنین گفت: این بیماری می‌تواند دو نوع ورم بدن را ایجاد کند که نوع اول آن درنتیجه نارسایی قلبی ایجاد می‌شود و نوع دوم آن به دلیل تجمع پروتئین‌های غیرطبیعی و سایر مولکول‌ها در مایع خارج از سلول ایجاد می‌شود. دکتر امینی ادامه داد: از دیگر علائم بیماری قلبی با کم‌کاری تیروئید می‌توان به تنگی نفس، ضربان قلب آهسته و تسریع بیماری عروق کرونر اشاره کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ادامه گفت: بیماران با کم‌کاری تیروئید باید تحت نظر یک متخصص داخلی یا غدد، درمان دارویی مناسب را دریافت نماید تا از عوارض این بیماری بر قلب جلوگیری شود. دکتر امینی در مورد پرکاری تیروئید و تأثیر آن روی قلب نیز چنین گفت: پرکاری تیروئید ناشی از تولید بیش‌ازحد هورمون تیروئید است و در این حالت عضله قلب باید سخت‌تر کار کند تا بتواند اکسیژن موردنیاز قلب را تأمین کند که موجب افزایش ضربان قلب می‌شود.

اینترونشنیست مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر در مورد علائم بیماری قلبی ناشی از پرکاری تیروئید نیز بیان کرد: این علائم شامل ضربان قلب سریع، بی‌نظمی قلبی، نارسایی قلبی، فشارخون بالا، تنگی نفس و افزایش درد قفسه سینه در بیماران قلبی است. وی در مورد درمان پرکاری تیروئید گفت: این بیماران با توجه به شرایط بیماری باید تحت نظر متخصص غدد درمان مناسب را دریافت نمایند.

دکتر امینی عنوان کرد: شروع درمان به‌موقع و استفاده منظم داروها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی بسیار ضروری است.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx