چروک پیشانی

چطور از چین‌وچروک‌های پیشانی خلاص شویم؟

چین‌وچروک‌های روی پیشانی که می‌توانند به شکل خطوط افقی در سرتاسر پیشانی یا خطوط میان ابروها نمایان شوند، یکی از پیامدهای رایج و طبیعی پیری پوست هستند. اگر با این نشانه‌های پیری پوست مشکل دارید، می‌توانید از راهکارهای مختلفی برای مبارزه با آنها کمک بگیرید. البته بهتر است که ابتدا تصویر واضح‌تری از علت‌های پدید آمدن چین‌وچروک‌های پیشانی داشته باشید و بعد برای رفع آنها اقدام کنید.

به گزارش آی‌زندگی، چین‌وچروک‌های پیشانی می‌توانند به‌ علت حرکات مکرر صورت، از بین ‌رفتن انعطاف‌پذیری یا الاستیسیته پوست، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، اثرات رادیکال‌های آزاد و پیری طبیعی پوست شکل بگیرند. الگوهای نادرست در سبک زندگی مثل سیگار کشیدن و برنزه کردن پوست هم می‌توانند شکل‌گیری نشانه‌های پیری پوست را تسریع کنند. چین‌وچروک‌ها ذاتا به‌علت داشتن پوست خشک شکل نمی‌گیرند، اما داشتن پوست خشک می‌تواند شرایط را برای برجسته‌تر کردن این چین‌وچروک‌ها فراهم سازد.

۱. محافظت از پوست در برابر نور خورشید

آسیب‌های پوستی ناشی از تماس با نور خورشید، علت شماره‌یک پیری پوست هستند. بنابراین هرروز در تمامی فصل‌های سال باید از محصولات ضدآفتاب دارای طیف وسیع و دارای حداقل SPF ۳۰ استفاده کنید. استفاده از ضدآفتاب باید در طول روز تجدید شود تا اثربخشی مطلوبی داشته باشد. بین ساعات ۱۰ تا ۱۴ هم تماس مستقیم با نور خورشید را به حداقل برسانید.

۲. پوست خود را برنزه نکنید

اساسا چیزی به نام برنزه‌سازی ایمن و بی‌خطر پوست براساس تماس مستقیم با نور خورشید وجود ندارد. پس کسانی که اصرار دارند پوست خودشان را با نور خورشید برنزه کنند، باید بدانند که چنین کاری می‌تواند سرعت شکل‌گیری نشانه‌های پیری پوست را افزایش دهد و خطر ابتلا به سرطان پوست را هم بیشتر کند.

۳. حالت بدن هنگام خواب شبانه را کنترل کنید

افرادی که شب‌ها همیشه به پهلو یا روی صورت می‌خوابند، باید منتظر شکل‌گیری چین‌وچروک‌های عمودی در پوست صورت باشند، زیرا فشار بیش‌ازحد پوست صورت با بالش باعث چین‌خوردگی پوست می‌شود. اگر می‌خواهید از چنین مشکلی جلوگیری کنید، همیشه باید به پشت بخوابید.

۴. از رتینول کمک بگیرید

افزودن محصولات رتینول به روتین مراقبت از پوست می‌تواند به کاهش شکل‌گیری چین‌وچروک‌های جدید در پیشانی کمک کند و نقش مثبتی هم در مقابله با چین‌وچروک‌های فعلی داشته باشد. رتینول که از ویتامین A گرفته می‌شود، تکثیر و تقسیم سلولی را افزایش می‌دهد، تغییرات رنگدانه‌ای پوست را ترمیم می‌کند و با چین‌وچروک‌های پوستی مبارزه می‌کند.

البته از آنجایی که رتینول می‌تواند حساسیت پوست به نور خورشید را بیشتر کند، فقط شب‌ها باید از رتینول استفاده کنید و در طول روز هم حتما از محصولات ضدآفتاب دارای SPF کمک بگیرید.

۵. مرطوب‌سازی پوست را افزایش دهید

برای مقابله با چین‌وچروک پیشانی حتما باید استفاده از مرطوب‌کننده را افزایش دهید و حداقل به دو بار در روز برسانید. بهتر است که مرطوب‌کننده انتخاب‌شده حاوی اسید هیالورونیک باشد زیرا آب را به درون پوست جذب می‌کند و فضای خالی خطوط ریز یا چین‌وچروک‌های پوستی را پُر می‌کند.

۶. از محصولات افزایش‌دهنده کلاژن و الاستین استفاده کنید

درحالی که مولکول‌های موجود در کرم‌های موضعی کلاژن برای نفوذ به سطح پوست خیلی بزرگ هستند و درواقع کلاژن‌سازی طبیعی بدن را افزایش می‌دهند، اما همچنین مزیت‌های خاصی هم برای پوست دارند. کرم‌های شب حاوی کلاژن معمولا آبرسانی باکیفیتی را برای پوست به انجام می‌رسانند و استحکام پوست را افزایش می‌دهند.

منبع: سلامت

 

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx