خواب نیمروزی

چرا خواب برای پوست مهم است؟ 

اگر می‌خواهید پوست زیبایی داشته باشید، قطعا باید پاکسازی صحیح پوست، مرطوب‌سازی آن و استفاده منظم از محصولات ضدآفتاب را جدی بگیرید. اما عوامل دیگری هم هستند که می‌توانند به افزایش درخشش پوست و تقویت جلوه‌های زیبای آن کمک کنند. خواب شبانه یکی از همین عوامل است که معمولا در جهان امروز به آن بی‌توجهی می‌شود، درحالی که داشتن پوست زیبا و درخشان شدیدا تحت تاثیر خواب شبانه باکیفیت قرار دارد.

به گزارش آی‌زندگی، خواب شبانه باکیفیت و کافی از جنبه‌های مختلفی برای سلامتی شما مهم است، اما فعلا می‌خواهیم بر اثرات و فواید خواب شبانه برای پوست تمرکز کنیم. در درجه اول باید بگوییم که پوست در طول خواب شبانه وارد فرایندهای ترمیم و بازسازی خودش می‌شود. درواقع خواب، فرصتی طلایی برای جوان‌سازی و ترمیم پوست است و عملکرد صحیح و بهینه پوست هم به داشتن خواب شبانه باکیفیت و کافی بستگی دارد.

کسانی که اساسا خواب مناسبی ندارند و شب‌های متوالی را با خواب بی‌کیفیت پشت سر می‌گذارند، دقیقا همین فرصت ارزشمند برای بازسازی پوست را از دست می‌دهند و باعث می‌شوند که زیبایی و درخشندگی طبیعی پوست هم کاهش پیدا کند.

مطالعات علمی هم نشان داده‌اند که کمبود خواب با کاهش تعادل آب در پوست و تضعیف ظرفیت‌های طبیعی پوست برای مبارزه با آسیب‌های ناشی از پرتوهای فرابنفش خورشیدی مرتبط است. اما کمبود خواب تا کجا می‌تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد؟

کدر شدن پوست: در طول ساعات خواب عمیق، پوست وارد فرایندهای ترمیمی می‌شود. پس اگر خواب کافی و باکیفیت نداشته باشید، پوست شما هم خسته، فرسوده و کدر به نظر می‌رسد.

خشکی پوست: در حین خواب، تعادل آب در سطح بدن تنظیم می‌شود. پس افرادی که کمبود خواب دارند، به‌سادگی تعادل آب در سطح پوست را مختل می‌کنند و رطوبت پوست را تخریب می‌کنند. این روند هم مستقیما به خشکی پوست منتهی می‌شود.

نشانه‌های قابل مشاهده پیری پوست: اگر خواب شبانه باکیفیت و کافی نداشته باشید، فرصت طلایی برای بازسازی و تجدید قوای پوست هم از بین می‌رود. قرار گرفتن دو عامل خشکی و کدرشدگی پوست در کنار همدیگر می‌تواند کاری کند که نشانه‌های قابل مشاهده پیری پوست مثل خطوط ریز و چین‌وچروک‌های پوستی سریع‌تر در پوست شکل بگیرند.

حلقه‌های تیره دور چشم: آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که پس از کم‌خوابی مزمن با شکل‌گیری حلقه‌های تیره در ناحیه دور چشم‌ها مواجه شوید؟ کمبود خواب می‌تواند سریعا تعادل آب در پوست و بدن را مختل کند و مشکلاتی مثل پف‌کردگی زیر چشم‌ها و حلقه‌های تیره دور چشم را به‌وجود بیاورد.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx