پیش بینی جالب از قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲

برخی پیش بینی‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که علیرغم آن که در حالی که اروپایی‌ها امسال دوباره تعدادی باشگاه ملی قدرتمند دارند این بار رقبایی، چون برزیل و آرژانتین در یک مسابقه کلاسیک به دوئل از نوع فوتبالی آن در برابر یکدیگر خواهند پرداخت.

به گزارش آی‌زندگی؛ با آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ چشمان دنیای ورزش به قطر خواهد بود، زیرا این معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان است. علیرغم جنجال‌های پیرامون میزبانی جام جهانی امسال توسط قطر آن کشور در حال آماده شدن برای مشاهده درآمد‌های رکورددار حاصل از آن رویداد است و طرفداران متعصب فوتبال از سراسر جهان برای تماشای رقابت تیم‌های ملی کشورشان به آن کشور سفر کرده اند.

پرسشی که مطرح می‌شود آن است که کدام تیم برنده جام جهانی امسال خواهد شد؟ ۳۲ تیم با یکدیگر رقابت خواهند کرد، اما تنها یک تیم مدعی عنوان قهرمانی جهان خواهد شد. تعدادی از مدعیان کلیدی احتمالاً برای کسب جایزه برتر در فوتبال مبارزه خواهند کرد.

یکی از دو تیم آمریکای جنوبی قهرمان جام جهانی خواهد شد
برخی پیش بینی‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که علیرغم آن که در حالی که اروپایی‌ها امسال دوباره تعدادی باشگاه ملی قدرتمند دارند این بار رقبایی، چون برزیل و آرژانتین در یک مسابقه کلاسیک به دوئل از نوع فوتبالی آن در برابر یکدیگر خواهند پرداخت. با این وجود، این در نهایت برزیل است که به شکوه خود خواهد گشت و به انتظار ۲۰ساله‌اش برای پیروزی بر آلمانی‌ها پایان خواهد داد.

برزیلی‌ها مشکل خود را که بیش از حد به نیمار وابسته بودند حل کرده‌اند و در حالی که ستاره پاری سن ژرمن رکورد گلزنی ملی پله را در این مسابقات خواهد شکست صحبت‌ها در قطر حول محور ستارگان جوان رئال مادرید از جمله وینیسیوس جونیور و رودریگو و ظهور نسل دیگری از فوتبالیست‌های عالی برزیلی است.

به جز فرانسه، برزیل به عنوان کامل‌ترین و متعادل‌ترین تیم وارد می‌شود. در این تورنمنت برزیل مملو از گزینه‌های با استعدادی است که می‌توانند برای هر بازی خطوط مقدم قدرتمند تازه‌ای را ایجاد کنند و کماکان شاهد رقابت برای کسب عنوان قهرمانی باشند.

با این وجود، آرژانتین یکی دیگر از مدعیان قدرتمند امریکای جنوبی را نادیده نگیرید. پس از نایب قهرمانی در سال ۲۰۱۴ میلادی آرژانتین می‌تواند اولین قهرمانی خود در جام جهانی را از سال ۱۹۸۶ میلادی در مکزیک به این سو این بار در قطر کسب کند.

«بن اسنوبال» در سایت The Sporting News نیز قهرمانی آرژانتین را محتمل می‌داند و می‌نویسد: «نگاه کردن به فراتر از آرژانتین دشوار است. اعضای آن تیم دیگر تنها یک دسته مهاجم و یک کپسول آتش در دست خاویر ماسکرانو نیستند. آرژانتین تیمی مناسب است تیمی که در ۱۴ بازی اخیر خود تنها دو بار گل خورده است».

فرانسه می‌تواند به عنوان برنده بعید ظاهر شود
فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ شد و به دنبال دفاع از عنوان خود است. سایت The Sporting News می‌نویسد که فرانسوی‌ها هنوز یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند. البته احتمال قرارگیری فرانسه در رتبه دوم و سوم جام جهانی نیز وجود دارد.

حتی لیونل مسی نیز فکر می‌کند که فرانسه شانس خوبی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. مسی در مصاحبه‌ای با نشریه The Athletic گفته بود: «برزیل، فرانسه و انگلیس بالاتر از بقیه هستند. امروز آنان اندکی بالاتر از بقیه هستند، اما هر اتفاقی ممکن است رخ دهد».

انگلیس می‌تواند به گزینه‌ای برای شیر و خط انداختن تبدیل شود
انگلیس بیش از نیم قرن است که جام جهانی را فتح نکرده، اما «رایان سندرز» در DraftKings Nation می‌نویسد: «انگلیس توانایی ایجاد یک بازی بسیار عمیق را دارد. با بازیکنانی مانند ری کین، رحیم استرلینگ، مارکوس رشفورد، فیل فودن، میسون مانت و ترنت الکساندر – آرنولد تیم انگلستان از این ظرفیت برخوردار است».

سندرز می‌افزاید: «تیم تحت هدایت» گرت ساوتگیت «سرمربی تیم ملی فوتبال انگلستان استعداد‌های زیادی دارد و می‌تواند شانس واقعی برای پیروزی داشته باشد اگرچه اعضای آن باید در دور حذفی از سد تیم‌هایی مانند فرانسه، بلژیک و اسپانیا عبور کنند».

با این وجود، The Athletic UK گزارشی را با استناد به نظرات خوانندگان آن نشریه منتشر کرد و نوشت: «تنها پنج درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیمه نهایی ۲۰۱۸ و نایب قهرمانی یورو ۲۰۲۰ امیدوار بودند که انگلستان بتواند تا پایان ادامه دهد». در آن گزارش آمده بود: «علیرغم موفقیت‌های اخیر در مسابقات ۴۳ درصد انتظار دارند که از انگلیس ناامید شوند».

یک تیم آفریقایی پیروزی‌ای ضعیف به دست خواهد آورد
«ساموئل اتوئو» رئیس فدراسیون فوتبال کامرون و اسطوره فوتبال پیش بینی غیرمعمول‌تری داشت و به ESPN گفت: «کامرون در فینال جام جهانی مقابل مراکش پیروز خواهد شد». اتوئو در ادامه افزود: «آفریقا همواره از ظرفیت بالقوه کسب مقام و موفقیت در جام جهانی برخوردار بوده است، اما ما همیشه بهترین چهره خود را تاکنون نشان نداده ایم.

طی سالیان متمادی تیم‌های آفریقایی تجربه بیش‌تری را کسب کرده‌اند و فکر می‌کنم آن تیم‌ها نه تنها برای شرکت در جام جهانی، بلکه برای قهرمانی در آن آماده هستند. من نمی‌دانم چرا کامرون نمی‌تواند برنده شود. من معتقدم که برای بردن جام جهانی نیازی نیست که هیولا یا موجودی از سیاره‌ای دیگر باشید برای برد تنها به آمادگی خوب، ذهنی قوی و اندکی دیوانگی نیاز دارید».

سایت «کانورسیشن» می‌نویسد: «بسیاری استدلال می‌کنند که سال ۲۰۲۲ زمان تغییر داستان جام جهانی آفریقا است. ثبات در رده‌های مربیگری وجود دارد و برای اولین بار، همه تیم‌ها توسط مربیان داخلی روی نیمکت فنی هدایت خواهند شد. با نگاهی به سابقه تیم‌های آفریقایی و حریفان مربوطه کامرون و سنگال بهترین شانس را برای راهیابی به دور دوم و احتمالا فراتر از آن دارند». با این وجود، شبکه خبری «الجزیره» در سایت خود می‌نویسد: «در جام جهانی فوتبال سقف شیشه‌ای غیرقابل انکاری بر فراز آفریقا وجود داشته است. بخش عمده‌ای از چالش آفریقا برای عبور از این سقف وضعیت اقتصادی بدتر آن قاره در مقایسه با اروپا و کشور‌های امریکای جنوبی بوده است».

منبع: فرارو

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx