تکرار کلمات

چرا نوزادان و کودکان نوپا کلمات شما را تکرار می‌کنند؟

بخشی از رشد زبانی ابتدایی کودک این است که کلماتی که شما می‌گویید را تکرار می‌کند. اگرچه این تکرار که اکولالیا نامیده می‌شود، بخشی ضروری از رشد اولیه زبان است، اما اگر برای مدت زیادی ادامه پیدا کند، یا با نشانه‌های دیگری همراه باشد ممکن است نشانه ای از یک اختلال یا اوتیسم باشد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از lifehacker؛ کودکان با تقلید و تکرار کلمات، زبان را یاد می‌گیرند، تقلید می‌کنند و تکرار می‌کنند و اینگونه دایره لغات خود را افزایش می‌دهند.

با گذشت زمان، این تکرارها کاهش می‌یابد و با زیاد شدن واژگان کودک، کلمات خود را به زبان می‌آورند.

در بیشتر کودکان، اکولالیا با افزایش سن به میزان زیادی کاهش می‌یابد. نزدیک به ۳ سالگی، کودک از گفتار خود به خود بیشتری استفاده می‌کند.

ممکن است چیزهایی را تکرار کنند، مانند حرف‌های خنده‌داری که در تلویزیون شنیده‌اند، اما گفتار خودجوش برای برقراری ارتباط و مطابق با نیازهای خود دارند.

در مراحل اولیه رشد این تکرارها طبیعی است، اما اگر بیش از حد طولانی شود، باید با پزشک صحبت کنید، زیرا اکولالیایی که ادامه دارد با اختلال طیف اوتیسم یا سایر تاخیرهای رشد ارتباط دارد.

علائم دیگری که باید به آن توجه کنید عبارتند از:

آیا  کودک تان در برقراری ارتباط با نیازهای خود تلاش می‌کند. کودکان مبتلا به اوتیسم، معمولاً همان جملات را با همان لحنی که می‌شنوند، اکو می‌کنند.

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده این است که اکولالیا با تاخیر گفتاری همراه باشد.

در روند درمانی نیازی نیست به اجبار اکولالیا را متوقف کرده یا از آن جلوگیری کنید. برای کودکانی که تاخیر گفتاری دارند، اکولالیا بخشی از یادگیری زبان است، حتی اگر بیشتر از حد ادامه پیدا کند.

اکولالیا برای تعدادی از کودکان، به عنوان یک مکانیسم خود تسکین دهنده عمل می‌کند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx