درمان تیروئید

آیا روغن نارگیل برای تیروئید خوب است؟

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل اثر مفیدی در درمان مشکلات مربوط به تیروئید دارند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از emedihealth، غده تیروئید یک غده اصلی در بدن و در ناحیه گردن قرار دارد. این غده هورمون تیروئید ترشح کرده و فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن مانند رشد، متابولیسم و ​​تمایز سلولی را تنظیم می‌کند.

کم کاری تیروئید به شرایطی اشاره دارد که در آن عملکرد تیروئید کاهش یافته، در حالی که پرکاری تیروئید به معنای افزایش عملکرد تیروئید است.

در کم کاری تیروئید، شما سستی، حساسیت به سرما، بی خوابی، یبوست و کاهش ضربان قلب را احساس خواهید کرد.

در پرکاری تیروئید، احساس حساسیت به گرما و ضربان قلب بالا یا نامنظم دارید.

در یک مطالعه اخیر تأثیر روغن‌های گیاهی مانند روغن سویا، روغن نارگیل و روغن دانه مورینگا اولیفرا بر روی موش‌های مبتلا به کم‌کاری تیروئید نشان داد که این روغن‌ها عملکرد تیروئید رابهبود می‌بخشند.

در بین روغن‌های مورد بررسی، روغن نارگیل در رفع اختلالات تیروئید بهتر از بقیه بود.

چرا روغن نارگیل برای تیروئید مفید است؟

روغن نارگیل به دو صورت روغن کوپرا و روغن بکر موجود است. اگرچه هر دو اسیدهای چرب مشابهی دارند، اما دومی برای سلامتی مفیدتر است. زیرا مواد مغذی مانند ویتامین E و پلی فنل‌های فعال زیستی بالاتری دارد.

اسیدهای چرب در کبد پردازش می‌شوند و توسط خون منتقل می‌شوند.

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​در روغن نارگیل باعث افزایش تولید هورمون تیروئید می‌شود و در نهایت برای درمان کم کاری تیروئید کاربردی است.

علاوه بر این، روغن نارگیل حاوی اسید لوریک، یکی دیگر از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است که یک منبع انرژی است و عملکرد تیروئید را متعادل می‌کند.

همچنین دارای فعالیت ضد میکروبی و ضد التهابی است.

چه مقدار روغن نارگیل مصرف کنیم؟

در حالت طبیعی، شما باید روزانه ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر و ۳ بار در هفته مصرف کنید.

می‌توانید  آن را به اسموتی یا کیک برنجی اضافه کنید.

البته فراموش نکنید که روغن نارگیل یک چربی اشباع شده است و می‌تواند کلسترول خون را افزایش دهد که یکی از پیامدهای پرکاری تیروئید است. سطح چربی خود را هر ۳ ماه یکبار بررسی کنید.

 

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx