با ۹ حیوان باهوش در جهان آشنا شوید

به گزارش آی زندگی، اورانگوتان‌ها  جزو باهوشترین حیوانات روی زمین هستند.

آنها قادر به برقراری ارتباط اطلاعاتی در مورد گذشته بوده و توانایی‌های مشترکی را با انسان به اشتراک می‌گذارند.

 

خوک

خوک‌ها آگاهی خوبی داشته و می‌توانند روابط علت و معلولی را مانند سگ‌ها به خاطر بسپارند. آنها همچنین می‌توانند حتی پس از طی مسافت‌های طولانی به سرعت به خانه برگردند. این حیوانات هوشی برابر با کودکان سه ساله دارند. خوک‌ها دوست دارند در گل بچرخند.

 

موش

آنها به جای اینکه خودسرانه عمل کنند، از فرآیندی به نام فراشناخت یا قضاوت بر اساس آنچه می‌دانند یا نمی‌دانند استفاده می‌کنند. آموزش موش‌ها آسان‌تر از گونه‌های معمولی جوندگان اهلی است که از جلب رضایت صاحبان خود لذت می‌برند.

 

سگ

سگ‌ها می‌توانند زبان انسان را یاد بگیرند، مشکلات را حل کنند و روابط علت و معلولی را به خاطر بسپارند. آنها قادر به اجرای دستورات پیچیده و زنجیره‌ای هستند. برای مثال، هزاران سال است که از سگ‌ها برای بو کشیدن مجرمان، نگهبانی، گله و شکار استفاده می‌شده است. آنها همچنین می‌توانند تشنج‌های قریب الوقوع را تشخیص داده و ناهنجاری‌های قلبی را بشنوند.

 

طوطی

طوطی قادر است کلمات را از زبان انسان بیاموزد و آنها را با دقت زیادی تکرار کند. طوطی‌ها می‌توانند به صورت انتزاعی فکر کنند و مغز آنها مشابه مغز انسان رشد می‌کند. آنها موجودات بسیار دوستانه‌ای هستند که به سایر موجودات زنده نیاز دارند تا با آنها تعامل داشته باشند و با آنها وقت بگذرانند. در غیر این صورت دچار افسردگی شدید می‌شوند. آنها همچنین قادر به استفاده از ابزار برای حل مشکلات هستند.

 

دلفین

هوش بسیار بالای دلفین دقیقاً به توانایی‌های ارتباطی بالای آن و در نتیجه کارآمدی زبان آن بستگی دارد و قشر مغز دلفین مانند دلفین پوزه بطری دارای همان ترکیب چین‌های پیچ خورده است که ارتباط نزدیکی با هوش انسان دارد. این چین‌ها باعث افزایش حجم قشر مغز و توانایی سلول‌های مغز در ارتباط با یکدیگر می‌شوند.

 

گوریل

گوریل‌ها می‌توانند بین 150 تا 350 نشانه انسانی را برای ارتباط یاد بگیرند. گوریل‌ها ساختارهای اجتماعی فوق‌العاده پیچیده‌ای به نام گردان‌های گوریل ایجاد کرده‌اند. آنها هوش هیجانی و خودآگاهی قوی دارند.

 

گربه

گربه ها حتی پس از اهلی شدن نیز می‌توانند استقلال خود را حفظ کنند. حافظه برتر آنها درک تقویت شده آنها از عقل را توضیح می‌دهد.

 

فیل

فیل ها مانند انسان توانایی شناختی برای استفاده و ساخت دارند. آنها از تنه خود به گونه‌ای استفاده می‌کنند که گویی بازویی است که برای دستکاری اشیا با مهارت کامل ساخته شده است.

5 1 رای
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx