املت اسفناج

اُملت اسفناج؛ صبحانه‌ خوشمزه پاییزی برای دانش‌آموزان!

دریافت حجم بالای پروتئین در وعده صبحانه به افزایش تمرکز و قدرت یادگیری دانش‌آموزان کمک می‌کند و باعث می‌شود که خواب‌آلودگی ناشی از گرسنگی صبحگاهی در آنها از بین برود. صبحانه‌های پروتئینی برای مدت‌زمان بیشتری بچه‌ها را سیر نگه می‌دارند و باعث می‌شوند که آنها سر کلاس درس دچار اُفت قند، اُفت انرژی و کاهش تمرکز نشوند.

به گزارش آی‌زندگی، اُملت اسفناج یکی از مغذی‌ترین و خوش‌مزه‌ترین اُملت‌های پاییزی برای دانش‌آموزان است که در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده مصرف می‌شود و می‌تواند علاوه بر پروتئین، مقادیر قابل توجهی از فیبر غذایی را هم به بدن دانش‌آموزان برساند.

مواد لازم برای یک نفر
تخم‌مرغ ۲ عدد
روغن زیتون مخصوص سرخ‌کردنی ۱ قاشق چای‌خوری
برگ تازه اسفناج ۱ لیوان
پنیر چدار یا پنیر فتا رنده‌شده ۲ قاشق غذاخوری
شوید تازه ساتوری ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه
۱. تخم‌مرغ‌ها را در یک پیاله بشکنید و کاملا هم بزنید تا زرده و سفید با یکدیگر ترکیب شوند و تخم‌مرغ از حالت لختگی دربیاید.

۲. روغن را در یک تابه نچسب سایز متوسط کاملا گرم کنید.

۳. بعد از گرم شدن روغن، تخم‌مرغ همزده را داخل تابه داغ بریزید و اسفناج‌ها، پنیر و شوید تازه را روی تخم‌مرغ بپاشید.

۴. سعی کنید که تمام این کارها را با سرعت بالایی انجام بدهید تا در مدتی کمتر از ۱ دقیقه که تخم‌مرغ کمی خودش را گرفت، ‌تمام سبزیجات و پنیر روی سطح تخم‌مرغ‌های همزده چسبیده باشند.

۵. پس از اینکه اطراف تخم‌مرغ کمی طلایی شد، به‌آرامی و با کمک یک کفگیر پهن، لبه‌های تخم‌مرغ را از یک طرف جمع کنید و روی طرف دیگر بگذارید یعنی باید در نهایت اُملت شما چیزی شبیه به یک نیم‌دایره شکم‌پر شود.

۶. بعد از اینکه نصف تخم‌مرغ را روی قسمت دوم برگرداندید، حرارت را کم کنید و حدود ۱ دقیقه اجازه بدهید تا تمامی مواد با همدیگر بپزند.

۷. شما می‌توانید شوید را همراه با اسفناج روی تخم‌مرغ‌های همزده بریزید یا قبل از سِرو، شویدهای تازه را روی تمام اُملت بپاشید.

۸. اُملت شما در حالتی که اسفناج‌ها نیم‌پخته هستند، آماده سِرو است. اگر دوست دارید که اسفناج‌ها هم کاملا بپزند باید آنها را خرد کنید و همراه با تخم‌مرغ هم بزنید و همزمان به تابه اضافه کنید.

ارزش تغذیه‌ای
این اُملت حاوی ۲۲۵ کیلوکالری انرژی، ۱۹ گرم چربی، ۸۶ میلی‌گرم کلسترول، ۲۷۸ میلی‌گرم سدیم، ۳ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر و ۱۷ گرم پروتئین است.

چرا تخم‌مرغ برای صبحانه دانش‌آموزان مفید است؟
اگر می‌خواهید بدانید که چرا متخصصان تغذیه به مصرف تخم‌مرغ در وعده صبحانه دانش‌آموزان اصرار دارند، باید بدانید که هر ۲ عدد تخم‌مرغ متوسط تقریبا ۸۲ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D، ۵۰ درصد به فولات، ۴۰ درصد به سلنیوم و ۲۵ درصد به ویتامین B۲ یا همان ریبوفلاوین را تامین می‌کند. از طرف دیگر، تخم‌مرغ حاوی مقادیر قابل قبولی از آهن، یُد، فسفر، ویتامین‌های A، E، B۵ و B۱۲ است که تمامی این ریزمغذی‌ها می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت ارگان‌های حیاتی بدن، به بهبود عملکرد مغز (مخصوصا در ساعات اولیه روز) کمک کنند.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx