مطالعه‌ی بهتر و مؤثرتر

۱۱ روش برای مطالعه‌ی بهتر و مؤثرتر را یاد بگیرید!

۱۱ روش برای مطالعه‌ی بهتر را یاد بگیرید…مثلا اگر بخواهید توانایی مطالعه‌ خود را برای یک آزمون یا یک امتحان بزرگ در محل کار ارتقا دهید، به یک مکان خوب برای مطالعه و شرایط ویژهٔ دیگری نیاز دارید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از lifehacker،  شما باید مکان خاصی را برای مطالعه خود در نظر بگیرید و یک سری اقدام انجام دهید. ۱۱ روش برای مطالعه‌ی بهتر را در ادامه بیاموزید.

خصوصی کردن فضا

تنها کاری که باید در فضای مطالعه خود انجام دهید مطالعه است. همچنین سعی کنید فضا را تا حد امکان خصوصی کنید.

انتخاب محل مناسب برای مطالعه

طمینان از اینکه فضای کافی برای وسایل و نور طبیعی وجود دارد، بسیار مهم است. اولین چیزی که باید در انتخاب یک مکان در نظر داشته باشید، اتصال اینترنت خوب است.

تلفن خود را دور نگه دارید

سعی کنید از قرار دادن تلفن خود در نزدیکی خود اجتناب کنید، مگر اینکه واقعاً برای چیزی به آن نیاز داشته باشید. در صورت لزوم از حالت «مزاحم نشوید» در رایانه و تلفن خود استفاده کنید.

فضای راحت و دنج

یکی از مزایای مطالعه در خانه این است که تمام امکانات رفاهی را اختیار دارید. فضای مطالعه شما باید راحت باشد. مطالعه روی یک صندلی سفت و در یک اتاق سرد اصلاً ایدهٔ خوبی نیست.

یک سره مطالعه نکنید

هرازگاهی بایستید و حرکات کششی انجام دهید.

انباشته شدن یادداشت‌ها و کتاب‌هایتان روی هم به شما کمک نمی‌کند. یک فضای مطالعه باید دارای فضای یادگیری مناسب برای دانش آموزان باشد. اگر نیاز به استفاده از یک لپ تاپ، چندین کتاب درسی و یک نوت بوک دارید، باید فضای کافی برای استفاده از هر سه به طور همزمان را داشته باشید.

نورپردازی

در صورت امکان در نور طبیعی مطالعه کنید، در غیر این صورت بهترین نور را مهیا کنید.

اگر بخواهید برای مدت طولانی در یک منطقه کم نور مطالعه کنید یا روی صفحه کامپیوتر تمرکز کنید، دچار خستگی چشم می‌شود.

به بدن خود رسیدگی کنید

وضعیت بدن در حین مطالعه بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که فضای شما مناسب است. مثلاً از صندلی‌های ارگونومیک استفاده کنید؛ به طوری که پاهای شما روی زمین صاف باشد و زانوهایتان در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد.

وسایل مورد نیاز در دسترس باشد

اگر مجبور باشید برای یافتن یک هایلایتر یا یک نوت بوک قدیمی از جای خود بلند شوید، حواس تان پرت می‌شود.

فضا را شخصی کنید

فضای مطالعه را کمی شخصی کنید، در این صورت از آن لذت می‌برید. قرار دادن جوایز، تمجیدها یا یادآوری کارهای خوب گذشته نیز می‌تواند الهام بخش باشد.

از هدفون برای مطالعه استفاده کنید

به محیط مطالعه خود فکر کنید

اگر در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنید یا از راه دور کار می‌کنید، بررسی کنید که آیا نورپردازی و پس‌زمینه شما حرفه‌ای به نظر می‌رسند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx