زیاد نشستن

چرا زیاد نشستن برای سلامتی مضر است؟

با مطالعه‌ی مقاله زیر متوجه می‌شوید که زیاد نشستن تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت بدن‌تان دارد و احتمال حمله قلبی، دیابت،سرطان روده بزرگ، اضافه وزن و در نهایت افسردگی و اضطراب را در شما افزایش می‌دهد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از webmd، طبق بررسی محققان و آزمایش دو گروه (رانندگانی که مدت زمان زیادی را می‌نشینند و نگهبانانی که مدت زمان زیادی در حالت ایستاده هستند)؛ با وجود سبک زندگی و رژیم غذایی مشابه؛ افرادی که بیشتر می‌نشستند دو برابر افرادی که نمی‌نشینند دچار مشکل قلبی شده‌اند.

زمانی که در حالت نشسته هستید؛ احتمال اینکه به هر دلیلی بمیرید، بیشتر است.

اگر بیش از حد بنشینید، مغز شما می‌تواند شبیه مغز یک فرد مبتلا به زوال عقل باشد. نشستن خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، سکته، فشار خون بالا و کلسترول بالا را افزایش می‌دهد.

اگر ۷ ساعت در هفته ورزش کنید؛ نمی‌توانید اثرات ۷ ساعت نشستن را معکوس کنید.

اگر تمام روز بنشینید، احتمال ابتلا به دیابت نیز بیشتر است. البته تنها دلیل آن کالری سوزی کمتر نیست. نشستن ممکن است نحوه واکنش بدن شما به انسولین را تغییر دهد، هورمونی که به سوختن قند و کربوهیدرات برای انرژی کمک می‌کند.

ترومبوز ورید عمقی (DVT) لخته ای است که در پای ایجاد می‌شود، در افرادی که مدت زمان زیادی می‌نشینند بیشتر است.

اگر مدت زمان زیادی می‌نشینید؛ زیاد تلویزیون تماشا می‌کنید و ساعت‌ها در حال گشت و گذار در اینترنت هستید؛ احتمال اضافه وزن یا چاقی شما بیشتر است.

اگر زیادی می‌نشینید؛ به احتمال زیاد تنها هستید و  وقت خود را همیشه در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند. این کار خواب تان را مختل کرده و اضطراب شما را بیشتر می‌کند.

وضعیت نشستن فشار زیادی به عضلات پشت، گردن و ستون فقرات وارد می‌کند. اگر خم شوید شرایط بدتر است. بنابراین بهتر است به دنبال یک صندلی ارگونومیک باشید.

اگر برای مدت طولانی بنشینید؛ خون در پاهای شما جمع می‌شود. این باعث می‌شود فشار بیشتری در رگ‌های شما وارد شود و رگ‌ها متورم خواهد شد.

در حالت نشسته، افراد مسنی که فعال نیستند ممکن است بیشتر به پوکی استخوان مبتلا شوند و به تدریج قادر به انجام وظایف زندگی روزمره مانند حمام کردن یا استفاده از توالت نباشند.

در صورت زیاد نشستن احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ، آندومتر یا ریه بیشتر باشد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx