این آش در پاییز مرهم همه درد هاست! +طرز تهیه

آش تسکین دهنده دردها در فصل سرد را بشناسید.

به گزارش آی‌زندگی؛ طرز تهیه آش شلغم که مسکن دردها در پاییز است در این مطلب درج شده است. آش شلغم یکی از آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار مفید است. خواص معجزه آسای شلغم در درمان سرفه‌های خشک و گلودرد و ‌همچنین التیام دهنده تنگی نفس موجب می شود تا همواره از این ماده غذایی به عنوان بهترین دوای درد بیماری های فصل سرد یاد شود.

مواد لازم
سبزی آش ۵۰۰ گرم

ماش ۱ پیمانه

شلغم ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

آرد گندم ½ پیمانه

نمک ۱ قاشق مرباخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

مرزنجوش ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول
برای تهیه آش شلغم خوشمزه در ابتدای کار ماش را می شوییم و سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم ماش به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا تا خیس بخورد. پس از آن ماش را آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه حاوی آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا بپزد.

مرحله دوم
در این مرحله پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم و انها را با مقدار کمی روغن تفت می دهیم تا نرم شوند. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله سوم
حالا سبزی آش و شلغم ها را اماده می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم. سپس آرد گندم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و یک لیوان آب سرد به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. در این مرحله تمام مواد را به همراه مقداری نمک و ۳ لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله چهارم
در این مرحله زمانی که ماش کاملا پخته شد، آن را به همراه پیاز داغ و آرد، درون قابلمه حاوی مواد آش می ریزیم، سپس آش را به صورت مدام هم می زنیم و اجازه می دهیم آش به جوش بیاید. در ادامه حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله پنجم
حالا اجازه می دهیم آش به مدت ۱۵ دقیقه جوش بزند تا کاملا جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان مرزنجوش را به آش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم عطر و طعم مرزنجوش درون آش پخش شود.

مرحله آخر
در نهایت پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آش شلغم را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به سلیقه خود با پیاز داغ و نعنا داغ تزئین کرده و سرو می کنیم.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx