دارو

ساخت یک داروی ضد درد با کارکردی دقیق که معجزه می‌کند

دانشمندان استرالیایی با تاسیس یک شرکت دانش بنیان زیر مجموعه یکی از دانشگاه های برتر این کشور، در حال ساخت یک داروی ضد درد و مسکن انقلابی هستند که درمان های بسیار دقیقی را برای دردهای مزمن ارائه می دهد.

به گزارش آی‌زندگی، یک شرکت وابسته به دانشگاه کوئینزلند استرالیا در صدد تولید مسکن‌های جدیدی است که علاوه بر کارکرد دقیق، ضرر کمتری هم برای کبد دارند و از این طریق، می‌توانند زندگی میلیون‌ها نفر را در جهان تغییر دهند. این شرکت با نام «کاسوواری فارماسیوتیکال» که یک شرکت در حال توسعه موسوم به اسپین آف است و زیر نظر دانشگاه کوئینزلند کار می کند، در حال ایجاد طیف جدیدی از داروهای ضد درد بسیار هدفمند است. به گفته محققان این شرکت، داروهای فوق به درمان دردهای ناتوان کننده و مزمن مرتبط با سرطان، سیاتیک، نورالژی، آسیب عصب محیطی و آرتروز کمک می کنند.

به نقل از سیناپرس، آنها می گویند: این نوع درمان هدفمند، عوارض جانبی بالقوه و مسائل ایمنی مرتبط با درمان‌های فعلی درد را کاهش می‌دهد و استفاده از آن به معنای نیاز به دوزهای کمتری از دارو است. ایجاد داروهایی با این ویژگی‌ها می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را که از درد مزمن نوروپاتیک رنج می‌برند، تغییر دهد.

امروزه و در حالی که ۱۰ درصد از جمعیت بزرگسال دنیا تحت تأثیر دردهای عصبی قرار دارند، درمان های فعلی اغلب مشکلاتی را ایجاد می کند.دراین راستا بسیاری از درمان‌های موجود در تعداد زیادی از بیماران بی‌اثر هستند و خطر عوارض جانبی قابل توجهی از جمله اعتیاد را نیز به همراه دارند.

اما حالا داروی جدید، مولکولی را هدف قرار می دهد که تصور می شود در چگونگی احساس درد در بدن انسان مهم است. این دارو به گفته متخصصان بسیار دقیق است، از خطر سمیت کبدی جلوگیری می کند و میزان کلی ماده موثره دریافت شده در بدن را کاهش می دهد. این پروژه پژوهشی پس از دریافت بودجه از طرح ملی ۴۰ میلیون دلاری CUREator صندوق آینده تحقیقات پزشکی (MRFF)، نامزدهایی را برای آزمایش‌های بالینی در ۱۸ ماه آینده جذب خواهد کرد. اطلاعات فنی و پژوهشی فوق را دانشگاه کوئینزلند استرالیا منتشر کرده است.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx