موی نازک

روش‌های مراقبت از موهای نازک بدانید؛ از رسیدگی به پوست سر تا شامپوی حجم‌دهنده

بیشتر ما حداقل در مقطع محدودی از زندگی‌مان با مشکل ریزش موی زیاد مواجه می‌شویم یا احساس می‌کنیم که موهایمان دیگر مانند گذشته از ضخامت و استحکام خوبی برخوردار نیست. اینجاست که معمولا از خودمان می‌پرسیم «چرا موهای من نازک شده است؟». اگرچه نگرانی یا هراس ما در برخورد با این اتفاق واقعا غریزی و طبیعی است، اما ریزش مو در میان زنان اغلب عادی تلقی می‌شود، حتی اگر چنین اتفاقی واقعا نامطلوب و آزاردهنده باشد.

به گزارش آی‌زندگی، بعضی از دلایل مرتبط با نازک‌شدن موها به رژیم غذایی، سن یا تغییرات هورمونی برمی‌گردند، اما در هر صورت می‌توانیم سرعت ریزش موها را با بعضی از تغییرات در روتین مراقبت از موها کاهش دهیم. در همین مرحله است که ترفندهای ساده‌ای مانند تغییر دادن شامپوی مورد استفاده یا اصلاح روتین مراقبت از موها می‌تواند سلامتی و شادابی را به موهای ما بازگرداند.

پوست سر سالم، موهای سالم

شاید در برخورد اول از شنیدن این نکته تعجب کنید که پوست سر سالم کاملا با داشتن موهای سالم ارتباط دارد، اما واقعیت این است که بیشتر ما به این رابطه مهم و اساسی به‌درستی توجه نمی‌کنیم. بنابراین جای تعجب ندارد که امروزه بیشتر محصولات مراقبت از موها به‌طور اختصاصی برای کسانی ساخته می‌شوند که با مشکل ریزش مو یا نازک‌شدن موها مواجه هستند.

درواقع این محصولات با استفاده از مواد مغذی و ترکیبات باکیفیت دیگر می‌خواهند از پوست سر محافظت کنند تا از این طریق نهایتا رشد بهتر موها و افزایش حجم آنها را امکان‌پذیر سازند. بهترین راه برای مراقبت از پوست سر در کنار نگه داشتن موها در مرحله رشد، این است که لایه‌برداری، ماساژ و پاکسازی پوست سر را با استفاده از محصولات مناسب و باکیفیت دنبال کنیم. پس هنگام خرید محصولات جدید برای افزایش حجم و ضخامت موها، همیشه دنبال ترکیبات خاص و باکیفیتی باشید که از پوست سر محافظت می‌کنند و از این طریق ضخامت موها را افزایش می‌دهند.

  • بیوتین: بیوتین به‌خوبی تولید کراتین را در بدن افزایش می‌دهد، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و به افزایش تراکم موها نیز کمک می‌رساند.
  • فیتو‌ـ‌کافئین: این ترکیب می‌تواند تستوسترون اضافی را سرکوب کند، درحالی که وجود مقادیر اضافی این هورمون مانع از رشد موها می‌شود. به عبارت دیگر، فیتو‌ـ‌کافئین می‌خواهد از ریشه‌های مو محافظت کند. براساس بعضی از تحقیقات علمی، استفاده از ترکیبات کافئین موضعی می‌تواند به ارتقای رشد موها کمک برساند.
  • نیاسین: این ماده که با نام ویتامینB3 هم شناخته می‌شود، گردش خون را در پوست سر تقویت می‌کند.

جدای از این ترکیبات نام‌برده، کسانی که با نازک‌شدن موها مواجه هستند، باید مطمئن شوند که مقادیر مطلوبی از ویتامینD، اسید فولیک و بیوتین در رژیم غذایی آنان وجود دارد. این ویتامین‌ها از نقش حیاتی و مهمی در محافظت از سلامتی، ضخامت و استحکام موها برخوردارند.

شامپوی حجم‌دهنده برای موهای نازک

کسانی که با مشکل نازک‌شدن موها مواجه هستند، می‌توانند شامپوی حجم‌دهنده یا volumizing را به روتین مراقبت از موهای خودشان اضافه کنند. این شامپوها با استفاده از ترکیبات خاصی طراحی شده‌اند که موها را در وضعیت خاصی نگه می‌دارند تا کمی از سطح پوست سر فاصله بگیرند و حجیم به نظر برسند. شامپوهای حجم‌دهنده باکیفیت می‌توانند کلاژن و پروتئین مطلوبی را هم به موها اضافه کنند، نقش موثری در افزایش رشد آنها داشته باشند و همچنین درخشش و ضخامت موها را افزایش دهند.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx