مبارزه ۴۱۱ روزه مرد انگلیسی با کرونا خبرساز شد!

اگر فکر کردید کرونای شما بدتر از بقیه بوده، به این خبر هم فکر کنید که مرد انگلیسی پس از ۴۱۱ روز ابتلا، سرانجام از دست کووید خلاص شد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، مرد ناشناس ۵۹ ساله پس از پیوند کلیه سیستم ایمنی ضعیفی داشت و دسامبر ۲۰۲۰ کرونامثبت شد.

سپس مجموعه‌ای از آنتی بادی‌های خنثی کننده شناخته شده برای پاکسازی ویروس به وی داده شد.

مرد ناشناس طولانی‌ترین بیمار کووید انگلیس لقب گرفته و محققان در کینگز کالج توضیح دادند که پزشکان با تجزیه و تحلیل ژنتیک سویه ویروسی که او حامل آن بود، عفونت مداوم مرد را تشخیص دادند.

سپس یک کوکتل از آنتی بادی های خنثی کننده (Regeneron) به او داده شد که در برابر انواع اولیه ویروس کرونا موثر است، که در نهایت به بدن او اجازه داد تا از شر کووید خلاص شود.

این تحقیق بیان کرد که آزمایش این مرد در ابتدا در دسامبر ۲۰۲۰ مثبت شد و اگرچه علائم وی برطرف شد، اما تا ژانویه ۲۰۲۲ به طور متناوب آزمایش مثبت خود را ادامه داد.

تست کووید یک بیمار قبلی که توسط همان تیم درمان شده بود به مدت ۵۰۵ روز مثبت بود اما متعاقباً فوت کرد.

با توجه به یافته‌های منتشر شده در مجله Clinical Infectious Diseases، انواع جدید کووید به این معناست که درمان‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده اکنون تا حد زیادی بی‌اثر هستند.

دکتر لوک اسنل، از گای و سنت توماس گفت: برخی از انواع جدید ویروس به تمام درمان های آنتی بادی موجود در انگلیس و اروپا مقاوم بوده و برخی از افراد با سیستم ایمنی ضعیف هنوز در معرض خطر بیماری شدید هستند و به طور مداوم آلوده می‌شوند.

بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در بهبودی مشکل دارند، به این معنی که آنها ویروس را برای مدت طولانی تری نگه داشته و این می‌تواند به ویروس فرصت جهش در داخل بدن خود بدهد و به طور بالقوه منجر به یک نوع جدید شود که دیگران را آلوده کند.

برخی کارشناسان گمان می‌کنند این همان چیزی است که در پس ظهور نوع فوق جهش یافته Omicron بود که در اواخر سال ۲۰۲۱ جهان را فرا گرفت.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx