ایلان ماسک و توییتر

ایلان ماسک توییتر را به تنهایی می‌چرخاند

به گزارش آی‌زندگی؛ پس از حذف هیئت مدیره 9 نفره توییتر، ایلان ماسک اکنون تنها مدیر این شرکت رسانه‌های اجتماعی است.

ماسک بلافاصله پس از مالک شدن در یکی از بزرگترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی یعنی توییتر در پنجشنبه شب، مدیرعامل توییتر، پاراگ آگراوال (Parag Agrawal)، مدیر مالی ند سگال (Ned Segal) و رئیس سیاست‌های قانونی، اعتماد و ایمنی ویجایا گاد (Vijaya Gadde) را برکنار کرد. این اقدام نگرانی بسیاری از کاربران را در مورد آشفتگی‌هایی که قوانین ماسک برای این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، تأیید کرد.

شرکت توییتر روز دوشنبه بر اساس نامه خود به SEC منتشر کرد که “در 27 اکتبر 2022 و در نتیجه قرارداد Merger، ماسک تنها مدیر توییتر شد”. همچنین اعلام کرد که «بر اساس شرایط قرارداد Merger که از زمان اجرایی شدن آن لازم‌ الاجرا است، 9 نفر شامل؛ برت تیلور، پاراگ آگراوال، امید کردستانی، دیوید روزنبلات، مارتا لین فاکس، پاتریک پیچت، اگون دوربان، فی فی لی و میمی آلمایهو که قبل از زمان این توافق مدیران توییتر بودند، دیگر این مسئولیت را بر عهده ندارند”.

ماسک روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که در حال خرید توییتر است «زیرا برای آینده، داشتن یک میدان دیجیتالی مشترک مهم است که در آن طیف گسترده‌ای از باورها به شیوه‌ای سالم مورد بحث قرار گیرند». خرید 44 میلیارد دلاری توییتر برای اولین بار در آوریل سال جاری گزارش شد، زمانی که ایلان ماسک فاش کرد که با داشتن 9.2 درصد سهام، بزرگترین سهامدار این پلتفرم است.

برنامه‌های ماسک برای توییتر
این میلیاردر همچنین قصد دارد اصلاحاتی را در سیستم راستی‌آزمایی توییتر اعمال کند که کاربران تأیید شده را وادار می‌کند تا برای نگهداری تیک‌های آبی‌ خود پولی بپردازند، بنابراین این اقدام به هیچ وجه آخرین حرکتی نیست که از تصاحب ماسک حاصل می‌شود. کاربرانی که نسبت به این طرح مشکوک هستند، از طرح پیشنهادی او انتقاد کرده‌اند که به کاربران تایید شده 90 روز فرصت می‌دهد تا با قیمت 19.99 دلار ماهیانه، از اشتراک‌های آبی توییتر استفاده کنند. این پیشنهاد قرار است در 7 نوامبر پیاده سازی شود.

در اخبار مرتبط، اخیراً شوندا رایمز (Shonda Rhimes)، فیلمنامه ‌نویس تلویزیونی، تهیه‌کننده و نویسنده آمریکایی خروج خود از توییتر را در توییتی منتشر کرد و گفت:”برای هر چیزی که ایلان ماسک برنامه ریزی کرده است، ما حاضر به پذیرش آن نیستیم”. او در همین توییت، در صبح شنبه خداحافظی خود را به 1.9 میلیون دنبال کننده اعلام کرد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx