خط لبخند

چگونه جلوه ظاهری بهتری به خطوط خنده بدهیم؟

خطوط خنده یا خطوط لبخند به‌واسطه حرکات مکرر صورت به‌وجود می‌آیند. پس کسانی که زیاد می‌خندند یا زیاد لبخند می‌زنند، ممکن است با خطوط شبیه به U در اطراف دهان و همچنین چین‌وچروک‌های خاصی در گوشه بیرونی چشم‌ها مواجه شوند.

به گزارش آی‌زندگی، از دکتر جاشوا زایکنر (متخصص پوست‌ومو) خواسته‌ایم که درباره راهکارها و ترفندهای مناسب برای کاهش خطوط خنده یا ایجاد جلوه ظاهری بهتر در خطوط خنده برای ما توضیح دهند.

خطوط خنده یا لبخند چرا به‌وجود می‌آیند؟

برای بعضی افراد، خطوط خنده فقط زمانی قابل مشاهده می‌شوند که لبخند می‌زنند، می‌خندند یا اینکه چشم‌هایشان را جمع می‌کنند. اما خطوط خنده برای بعضی افراد جزو ویژگی‌های ثابت و دائمی صورت هستند، حتی وقتی که صورتشان کاملا در حالت عادی و بدون حرکت قرار دارد.

این مشکل معمولا به‌خاطر عواملی مانند آسیب‌های پوستی ناشی از تماس با نور خورشید، پیری طبیعی پوست و همچنین حرکات مکرر صورت مثل لبخند زدن شکل می‌گیرد. هرچقدر که اجزای صورت برای بیان حالات و عواطف شما بیشتر حرکت کنند، به‌مرور زمان چین‌خوردگی‌ها و خطوط پوستی هم عمیق‌تر و واضح‌تر نمایان می‌شوند.

به‌گفته دکتر زایکنر، «خطوط خنده دور دهان به‌دلیل تاخوردگی یا چین‌خوردگی مکرر پوست در اثر خندیدن به‌وجود می‌آیند. همراه شدن این روند مکرر با کاهش حجم صورت که به‌خاطر پیری طبیعی اتفاق می‌افتد، می‌تواند باعث شکل‌گیری خطوط خنده شود». علاوه بر این، هر بار که اجزای صورت برای بیان حالات و عواطف مختلف به حرکت درمی‌آیند، یک شیار خاص زیر سطح پوست ایجاد می‌شود. با گذشت زمان و ازدست‌دادن انعطاف‌پذیری طبیعی پوست، این شیارها به‌سختی ترمیم می‌شوند و درنهایت حالتی دائمی به خود می‌گیرند.

ترفندهایی برای مقابله با خطوط خنده

اگر متوجه شدید که خطوط خنده حتی در مواقع بی‌حرکت بودن صورت همچنان نمایان هستند، وقتش رسیده است که از ترفندهای مختلفی برای مقابله با خطوط خنده یا کاهش جلوه ظاهری آنها کمک بگیرید.

به‌گفته دکتر زایکنر، مقابله با جلوه ظاهری خطوط خنده نهایتا با آبرسانی منظم به پوست و تلاش برای افزایش حجم پوست به نتیجه می‌رسد. بنابراین در درجه اول باید از آن دسته از ماسک‌های مخصوص صورت استفاده کنید که برای مبارزه با خطوط خنده طراحی شده‌اند.

بسیاری از این ماسک‌های صورت حاوی ترکیبات آبرسان برای پوست صورت هستند که هم حجم بیشتری به پوست می‌بخشند و هم جلوه ظاهری پوست را تقویت می‌کنند. البته به یاد داشته باشید که اگرچه این ماسک‌های صورت موقتا جلوه ظاهری بهتری به خطوط خنده می‌دهند، اما نمی‌توانند از شکل‌گیری چین‌وچروک‌های پوستی بیشتر جلوگیری کنند. توجه ویژه به استفاده منظم و دقیق از ضدآفتاب‌های باکیفیت هم نقش مهمی در مبارزه با خطوط خنده دارد. متخصصان پوست‌ومو بارها تاکید کرده‌اند که اگر محافظت از پوست در برابر نور خورشید را جدی نگیرید، احتمال شکل‌گیری چین‌وچروک‌های پوستی و خطوط ریز دائمی هم بیشتر می‌شود.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx