راز داشتن پوستی درخشان و سالم چیست؟

همهٔ ما فکر می‌کنیم راز داشتن پوستی درخشان و سالم، استفاده و از وسایل روتین مراقبت از پوست گران است؛ اما حقیقت این است که بسیاری از کارهای ساده روزمره مانع از داشتن پوستی درخشان می‌شوند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از artofhealthyliving،  خبر خوب این است که با کمی زمان و تلاش می‌توانید پوست کدر و خسته تان را درمان کنید تا درخشان‌تر به نظر برسد.

دلایل متعددی می‌تواند به سلامت پوست کمک کند.

اکثر این دلایل نه تنها بر روی پوست، بلکه بر سلامت کلی بدن شما تأثیر می‌گذارند.

سیگار کشیدن

استعمال دخانیات فرایند پیری پوست را سرعت می‌بخشد و  باعث چین و چروک می‌شود.

کم آبی بدن

کم آبی می‌تواند حالت ارتجاعی و چربی پوست شما را از بین ببرد و منجر به خشکی، پوسته پوسته شدن، چین و چروک و افتادگی پوست شود.

الکل

وقتی الکل در بدن متابولیزه می‌شود، استالدئید آزاد می‌کند. این محصول برای بدن و سلول‌های پوست مضر است و رطوبت پوست را از بین می‌برد.

رژیم غذایی

اسیدهای چرب ضروری برای سلامت پوست اهمیت دارند. امگا ۶ مسئول رشد پوست است، در حالی که امگا ۳ از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

در این بخش چند راز برای داشتن پوست درخشان وجود دارد:

SPF  به صورت روزانه

استفاده روزانه از SPF، حتی در آن روزهای ابری، باعث سلامت پوست شده و می‌تواند از نزدیک به ۹۰ درصد از چین و چروک‌ها ناشی از آسیب پوست جلوگیری کند.

ویتامین دی

ویتامین D برای بدن و پوست شما بسیار مفید است. اثر ضد التهابی آن به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از آکنه کمک می‌کند.

سعی کنید روزانه حداقل ۴۵ دقیقه بیرون بروید.

اسید هیالورونیک

اگر پوست تان مرطوب و شاداب نیست، از کرم یا سرم حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید.

این ماده می‌تواند تا ۱۰۰ برابر وزن خود رطوبت را نگه دارد و به راحتی به تمام لایه‌های پوست نفوذ می‌کند.

برس‌های آرایشی تمیز

۷۲ درصد از زنان هرگز برس یا اسفنج‌های آرایش خود را نمی‌شویید، این برس‌ها محل تجمع آلودگی‌ها و باکتری‌ها هستند که منجر به جوش می‌شوند.

بهتر است اپلیکاتورهای کرم‌های مایع را حداقل یک بار در هفته بشویید، در حالی که شستن برس‌ها پودری هر دو تا سه هفته یکبار توصیه می‌شود.

روش صحیح مراقبت از پوست

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست مهم‌تر از خود محصولات است. استفاده از آن‌ها در یک ترتیب نادرست می‌تواند  تأثیرات هر محصول را به حداقل برساند.

سرم‌های احتمالاً فعال‌ترین مواد را دارند و باید مستقیماً روی پوست شما قرار بگیرند.

محصولات ضخیم‌تر، پوست را مسدود می‌کنند. اگر یک مرطوب‌کننده دارید، بعد از سرم‌ها از آن استفاده کنید و SPF همیشه آخرین چیزی است که  به پوست می‌زنید.

خواب کافی

داشتن یک خواب خوب شبانه برای پوست درخشان، ضروری است. کم خوابی گردش خون در بدن را کاهش می‌دهد، به همین دلیل است وقتی به اندازه کافی نمی‌خوابیم، رنگ پریده به نظر خواهید رسید.

 

5 1 رای
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx