دانه کینوا

معجزه شگفت‌انگیز این دانه خوراکی برای کاهش وزن

دانه کینوا و لاغری ارتباط زیادی با هم دارند. این ماده‌ی غذایی دارای مقدار زیادی پروتئین است. به طوری که مقدار آن به دو برابر پروتئین موجود در برنج می‌رسد.

به گزارش آی‌زندگی، دانه‌های کینوا حاوی مقادیر بالایی از پروتئین هستند. از سوی دیگر مواد مغذی موجود در این دانه‌ها در زمان رژیم غذایی، عناصر و مواد مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. بسیاری از افراد بدون توجه به کاهش مواد مغذی بدن از خوردن برخی از غذاها از جمله برنج خودداری می‌کنند. در حالی‌که این روش باعث آسیب‌های جدی به بدن می‌شود. اما تاثیرات کینوا و لاغری ناشی آن یکی دیگر از دلایل ارتباط بین کینوا و لاغری ایجاد حس سیری است.

به نقل از بهداشت‌نیوز، اشتهای کاذب یکی از دلایل اصلی افزایش وزن محسوب می‌شود. چرا که بدن به ماده‌ی غذایی نیاز ندارد. اما چون هنوز برای خوردن میل زیادی دارید، به مغز پیغام گرسنگی صادر می‌شود. در نتیجه هورمون گرلین (هورمون گرسنگی) در معده ترشح می‌شود. پس شما برای خوردن ترغیب می‌شوید. فیبر از آن دسته مواد مغذی و مؤثر در پیشگیری از ترشح هورمون گرلین است. زیرا باعث احساس سیری شده و شما را از خوردن غذای بیشتر باز می‌دارد. تاثیرات مخرب ناشی از کمبود موادغذایی را از بین می‌برد.

یکی دیگر از مزیت‌های مصرف دانه‌های کینوا در زمان رژیم لاغری، کنترل کلسترول و قند خون است. این ماده‌ی غذایی شاخص گلایسمی پایینی دارد. در نتیجه به آهستگی باعث بالا رفتن قند خون می‌شود. افرادی که به قندخون مبتلا هستند، می‌توانند برای لاغری، دانه‌های کینوا را در برنامه غذایی خود بگنجانند. زیرا نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه قند خون را هم ثابت نگه می‌دارد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx