سر درد

علامت‌های سردرد هورمونی را بشناسید!

هورمون‌ها، احساس درد را در قسمت‌های مختلف بدن تحریک می‌کنند و به همین باعث درد در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود.

به گزارش آی‌زندگی، کاهش یا افزایش انواع هورمون‌های زنانه، جزو علت‌های احتمالی سردرد  خانم‌ها است. هورمون‌ها، احساس درد را در قسمت‌های مختلف بدن تحریک می‌کنند و به همین باعث درد در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. هورمون‌ها در عملکرد سیستم دفاعی بدن نیز نقش دارند و گاهی اوقات علائمی را ایجاد می‌کنند که فرد نسبت به بیماری‌های زمینه‌ای آگاه شود. این واکنش‌های هورمونی در بدن، در برخی موارد سردردهای مزمن و شدید ایجاد می‌کند.

به نقل از بهداشت‌نیوز، سروتونین،‌ هورمون دیگری است که در ایجاد سردرد نقش دارد و کاهش یا افزایش آن در بدن، باعث بروز میگرن در خانم‌ها می‌شود. البته این موضوع می‌تواند علت سردرد هورمونی مردان هم باشد. استرس و هیجان مهم‌ترین عوامل تحریک‌ کننده سطح سروتونین در بدن هستند.

درد میگرن قاعدگی یا هورمونی، شبیه به سایر انواع میگرن است. این درد ابتدا خفیف و هاله‌ای است و سپس به صورت ضربانی در یک طرف سر احساس می‌شود و در نهایت کم کم به سایر قسمت‌ها گسترش پیدا می‌کند. البته ممکن است درد شدید و ضربانی به یکباره شروع شود و خبری از درد خفیف نباشد. بعضی از افراد در کنار درد شدید سر، علائم سردردهای هورمونی را هم تجربه می‌کنند که در قسمت بعد به آن‌ها می‌پردازیم.

علائم سردرد هورمونی

برای تشخیص سردرد هورمونی کار سختی پیش رو ندارید. درد شدید و ادامه‌دار، اصلی‌ترین ویژگی این بیماری است. اما بعضی از خانم‌ها علائم دیگری را هم تجربه می‌کنند که به پزشک در تشخیص هورمونی بودن سردردها کمک می‌کند.

علائم میگرن هورمونی عبارتند از:

حساسیت به نور و صدا
تهوع و استفراغ
از دست دادن اشتها
احساس خستگی شدید
آکنه
درد مفاصل
کاهش حجم ادرار
از دست دادن تعادل
یبوست
میل به مصرف نمک یا شکلات (افرادی که تجربه مصرف الکل دارند، هنگام حمله سردرد هورمونی، احتمالا میل بیشتری به مصرف نوشیدنی‌های الکلی پیدا می‌کنند)

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx