کشورهای محبوب برای مهاجرت در جهان را بشناسید

کشورهای محبوب برای مهاجرت در جهان شاید جزو پربسامدترین عبارات مورد جستجوی کاربران در کشورهای مختلف بویژه کشورهای در حال توسعه باشد.

به گزارش آی زندگی، جستجوی کشورهای محبوب برای مهاجرت جزو علاقمندی‌های بسیاری از مردم شده است. کانادا با نشستن بر قله، محبوب‌ترین کشور برای مهاجرت است که مردمان 30 کشور جهان علاقه رفتن به آنجا را برای کار کردن دارند.

طبق سرچ گوگل جمله چگونه به خارج از کشور برویم بیش از 29 درصد افزایش یافته و کشورهای محبوب برای مهاجرت طبق آن لیست شده‌اند که کانادا در صدر فهرست قرار دارد.

مقصد دوم ژاپن بوده که 13 کشور روی ان زوم کرده‌اند.

اسپانیا مقصد سوم با 12 کشور و آلمان رتبه چهارم محبوب‌ترین با 8 کشور متقاضی هستند.

قطر با مردمان 6 کشور درخواست کننده در رتبه پنجم، استرالیا با 5 کشور درخواست کننده در رتبه ششم و سوئیس با 4 کشور درخواست کننده رتبه هفتم جدول را در اختیار دارند.

کشورهای محبوب برای مهاجرت در جهان

کشور پرتغال با 3 کشور درخواست کننده، آمریکا با 2 کشور درخواست کننده و انگلیس هم با دو کشور درخواست کننده در رتبه‌های هشتم، نهم و دهم محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت بوده‌اند.

در هر صورت این روزها، بسیاری از بنگاه‌های تبلیغاتی، تمام توان خود را برای تبلیغ کشورهای مهاجر پذیر و یا کشورهای توسعه یافته صرف می‌کنند چرا که اوضاع در کشورهای در حال توسعه و یا کشورهای آسیایی، چندان برای زندگی مساعد نیست. کسب و کارهای آسیب دیده از همه گیری کرونا در کنار وضعیت عجیب آب و هوایی، همچنین جنگ روسیه و اوکرین و تبعات ناشی از آن، زندگی برای مردم بخشی از کشورهای جهان را سخت کرده و آنها را به فکر مهاجرت انداخته است. چه مهاجرت قانونی و چه ئمهاجرت غیر قانونی، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده که همواره در جستجوی زندگی جدید در اتوپیای مدنظر خود، به مقصد ویژه زندگی خود می اندیشند.

ضمن آنکه مهاجرت تحصیلی و کاری نیز که از دیرباز به سمت کشورهای توسعه یافته و یا ثروتمند وجود داشته در عصر حاضر، شتاب بیشتری گرفته است چرا که توسعه امکانات ارتباطی در کنار سهل شدن فعالیت‌های تجاری برخط، زمینه را برای اینگونه مهاجرت ها هموارتر کرده است.

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

پیش‌تر در گزارشی از واحد اطلاعات اکونومیست رتبه بندی سالانه 140 شهر برتر برای زندگی در سراسر جهان را بر اساس ثبات، مراقبت‌های بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت‌ها منتشر کرده بودیم. (اینجا بخوانید)

بر این اساس شهر وین بهترین شهر برای زندگی در جهان است.

وین پایتخت کشور اتریش و یکی از استان‌های نه‌گانه کشور اتریش است. این شهر بزرگترین شهر اتریش و نهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. وین سومین شهر دنیاست که دفتر سازمان ملل متحد در آن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی برخی از سازمان‌های جهانی مانند اوپک، OSZE و سازمان انرژی اتمی در این شهر است. بافت مرکزی شهر وین بنا به درخواست دولت این کشور در سال ۲۰۰۱ میلادی از جانب سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده‌است. وین در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از جهانگردان است و در سال حدود ۷ میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند که بر اساس آمار، در سال ۲۰۰۴ این جمعیت چیزی در حدود ۵/۳ میلیون نفر بوده‌است.

شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک دومین شهر برای زندگی خوب در جهان است.

کپنهاگن یا کپنهاگ، یکی از بزرگترین شهرهای پیاده دنیاست. اگرچه این شهر با شاخصه‌های میراث تاریخی ویژه‌اش همچون یک شبکه خیابانی قرون وسطایی باریک اعتبار یافته‌است اما به صورت مداوم در جهت بهبود کیفیت زندگی خیابانی خود در حال فعالیت بوده‌است. در ۴۰ سالی که خیابان اصلی کپنهاگ -استروگت به یک محدودهٔ کاملاً پیاده تبدیل شده‌است، برنامه‌ریزان شهری گام‌های کوچک بی‌شماری در جهت تغییر شکل شهر از یک مکان اتومبیل‌مدار به یک محیط شهروندگرا برداشته‌اند. فضاهای پیاده‌مدار مرکزی این شهر در طی یک برنامه ۴۰ساله از ابتدای دهه ۱۹۶۰ تا اواخر قرن گذشته به بیش از ۶ برابر افزایش یافته‌اند.

زوریخ سوئیس سومین شهر جهان است.

زوریخ  Zürich بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور سوییس و مرکز کانتون زوریخ است. براساس آخرین آمار سرشماری در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۵ جمعیت شهر زوریخ ۴۰۲٬۷۶۲ نفر بوده‌است. این شهر در شمال مرکزی سوییس، در دامنهٔ کوه‌های آلپ جای گرفته‌است. زوریخ، مهمترین قطب اقتصادی سوییس به‌شمار رفته و گاه از آن به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور یاد می‌شود؛ حال‌آن‌که پایتخت سیاسی سوییس، شهر برن است. زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود. این شهردر تاریخ ۲۸ شهریور سال ۱۳۹۴ به عنوان گران‌قیمت‌ترین شهر جهان شناخته شد.

4.5 2 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
4 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عبدالله
1 سال قبل

سلام علیکم. متأسفانه تمدن بشری -به علّت سیاستمداران- هنوز به این سطح از فرهنگ نرسیده که «أرض الله الواسعة» را برای همه بداند. ویزا معنی ندارد وقتی قرار نیست به چاردیواری کسی وارد شویم و هرجا هستیم بایستی قوانین را رعایت نموده، کار کنیم و مالیات پردازیم. و السلام

جابری
1 سال قبل

کانادا بهشت دزدان جهان هست .

محمد
1 سال قبل

ایران چندمین کشور برای مهاجرت هست؟

بهرام
1 سال قبل

ایران چندمه؟

پربیننده امروز
آخرین مطالب
4
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx