آبمیوه

آیا آبمیوه طبیعی وزن را کم می‌کند؟

اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، شاید از آبمیوه طبیعی بیشتری مصرف می‌کنید؛ اما آیا آبمیوه طبیعی برای کاهش وزن مفید است؟

به گزارش آی‌زندگی،  دریافت روزانه‌ی میوه به صورت آبمیوه برای سلامتی کلی بدن ضروری است و به انرژی طبیعی، بهبود هضم، کاهش خطر بیماری، سلامت قلب و عروق و … کمک  می‌کند. اما همه چیز به این سادگی نیست. برخی از متخصصان به طور مطلق آبمیوه را برای کاهش وزن توصیه نمی‌کنند. بعد از  آبمیوه گیری، فیبر میوه جدا می‌شود.  این فرایند بر خلاف اسموتی است که فیبر هم همراه اب میوه مصرف می‌شود.

به نقل از برنا، مشکل اصلی آب‌میوه‌گیری از دست دادن محتوای فیبر سالم میوه یا سبزی است. فیبر برای کاهش کلسترول، ارتقای سلامت قلب، تنظیم قند خون و کمک به تغذیه میکروب‌های روده مهم است. دو عامل ممکن است کاهش وزن را دچار چالش کند. یکی مصرف کالری اضافی است و دوم دریافت نکردن مواد مغذی کافی برای انجام عملکردهایی مانند متابولیسم غذا به آن نیاز دارد.

با توجه به این دو عامل، آبمیوه گیری برای کاهش وزن مفید است. اما، پزشکان هشدار می‌دهند در مورد نحوه استفاده از آبمیوه برای کاهش وزن دقت کنید. به طور کلی مصرف برخی از آب میوه‌ها خاص برای کاهش وزن مفید نیست.

این نوع محدودیت کالری به طور کلی متابولیسم را کند می‌کند و می‌تواند در ابتدا کمی کاهش وزن به همراه داشته باشد، اما یک  روش طولانی مدت نیست و ممکن است منجر به افزایش وزن شود. در واقع شما می‌توانید از آن به عنوان میان وعده استفاده کنید. مصرف آبمیوه برای جایگزینی با وعده‌های غذایی باکیفیت می‌تواند منجر به کمبود شدید کالری شود.

در نهایت، آبمیوه گیری نباید به عنوان یک روش کاهش وزن و سلامتی در نظر گرفته شود. بلکه بخشی سالم از یک رویکرد کلی است. اگر دارای وعده‌های غذایی باکیفیت، ورزش منظم و کاهش استرس، و سایر عادات سالم هستید، آبمیوه می‌تواند یک مکمل عالی در روتین شما باشد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx