آیا نوشیدن قهوه در کاهش وزن تأثیری دارد؟

به گزارش آی‌زندگی؛ آیا نوشیدن قهوه باعث کاهش وزن می شود؟.چه قبل از شروع کار چه برای آغاز روز خود تمایل به نوشیدن قهوه داشته باشید نمی توان انکار کرد این نوشیدنی یک تقویت کننده انرژی عالی و در عین حال ترجیحی برای اغلب افراد است، همچنین قهوه به عنوان یک نوشیدنی دوستدار لاغری دارای مزایای زیادی برای سلامتی است. علاوه براین، تحقیقات طی سال ها نشان داده است نوشیدن یک فنجان قهوه به طور منظم باعث کنترل وزن سالم در طولانی مدت می شود.

یک نوشیدنی خوب قبل از ورزش
مصرف نوشیدنی و مواد غذایی قبل و بعد از ورزش برای حفظ اندامی متناسب مهم است زیرا به بهبودی و کاهش چربی بدن کمک می کند. اگر به دنبال تقویت و تامین انرژی عالی برای خود در ورزش هستید قهوه همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. نوشیدن قهوه سیاه حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع ورزش و تمرین توسط متخصصان حوزه تناسب اندام و لاغری توصیه می شود زیرا ضمن کمک به کاهش سریع تر چربی انرژی زیادی برای تعریق بیشتر به شما می دهد.

قهوه چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟
به گزارش تایمزسوفاندیا، اگر تصور می کنید کالری تنها فواید واقعی در اینجا است قبل از اینکه دلایل اینکه چرا باید به طور منظم قهوه نوشیدنی دوستدار لاغری را مصرف کنید کمی تامل کنید.
قهوه به سرکوب اشتها کمک می کند
قانون شماره یک برای کاهش وزن سوزاندن کالری بیشتر از میزان دریافت است. یکی از راه های انجام این کارمصرف کم یا متوسط کربوهیدرات است. علاوه براین، نوشیدن قهوه یکی از راه های دستیابی به این هدف است. در حال حاضر از نظر علمی ثابت شده است مصرف کافئین در طول روز باعث کاهش مصرف انرژی و تخلیه معده می شود. به زبان ساده نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از وعده های غذایی با ایجاد حس سیری در شما باعث کاهش خوردن می شود.

قهوه سوخت و ساز بدن را تقویت می کند
کاهش چربی و وزن نیز تا حد زیادی به سرعت یا کند بودن متابولیسم بستگی دارد. در حالی که چندین روش طبیعی برای تقویت متابولیسم بدن وجود دارد، اما نوشیدن قهوه یکی از مواد غذایی عالی است. مطالعات اخیر منتشر شده در مجله علوم غذایی و تغذیه نشان می دهد کافئین به طور کلی برای تعادل شاخص توده بدنی و تسریع موثر متابولیسم کار می کند. مقدار زیادی از آن را می توان به آنتی اکسیدان های غنی موجود در آن نسبت داد.

قهوه پر از آنتی اکسیدان است
کافئین اضافی ممکن است برای ما مضر باشد، اما به یاد داشته باشیم قهوه حاوی پروفیل های آنتی اکسیدانی غنی است. آنتی اکسیدان ها به خرد کردن رادیکال های آزاد (که مسئول تجمع چربی هستند)، بازسازی سلول های جدید، همچنین عملکرد حیاتی بهینه کمک می کنند. بر اساس اظهارات کارشناسان، پلی فنول های موجود در کافئین بسیار دوستدار کاهش وزن هستند.

کدام نوع قهوه را باید نوشید؟
اگر ترجیح شما قهوه همراه با قند یا کف خامه ای است باید این روند را تغییر دهید زیرا برای کاهش چربی و سلامتی مطلوب نوشیدن قهوه سیاه یا قهوه سبز گزینه ایده آلی به شمار می آیند. اگر دوست دارید شیر به آن اضافه کنید افزودن مقداری شیر (گیاهی یا معمولی) ایرادی ندارد. به خاطر داشته باشید حداکثر در روز ۲ تا ۳ فنجان قهوه بنوشید تا از مشکلات گوارشی و سایر عواقب ناشی از مصرف بیش از حد کافئین پیشگیری کنید.

منبع : خبرآنلاین

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx