رابطه میان خودکشی و زوال عقل مشخص شد

به گفته محققان انگلیسی افراد زیر ۶۵ سال که متوجه می‌شوند به زوال عقل مبتلا هستند تا ۷ برابر خودکشی در آنها بیشتر است.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه کوئین مری لندن و دانشگاه ناتینگهام این سوال تحقیق را مطرح کردند که آیا بین زوال عقل به عنوان یکی از علل اصلی مرگ، و احتمال خودکشی افراد مبتلا ارتباطی وجود دارد یا خیر؟

به همین دلیل آنها سوابق پزشکی ۵۹۴۰۰۰ بیمار در انگلیس را بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ مطالعه کردند و دریافتند که حدود ۴۹۴۰ بیمار مبتلا به زوال عقل بودند.

بر این اساس بیمارانی که زیر ۶۵ سال سن داشتند، تقریباً سه برابر بیشتر از بیماران بدون زوال عقل، در سه ماه پس از تشخیص اقدام به خودکشی کردند.

افراد زیر ۶۵ سال هفت برابر بیشتر از افراد بدون زوال عقل در سه ماه اول پس از اطلاع از ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که نشان می‌دهد زوال عقل زودرس به ویژه برای مبتلایان ویرانگر است.

بر اساس این یافته‌ که در مجله JAMA Neurology منتشر شده، این خطر برای ۱۲ ماه پس از آن بیش از دو برابر بیشتر باقی می‌ماند.

آنها نتیجه گرفتند که تشخیص زودهنگام و اقدام دقیق به موقع، همراه با حمایت متخصص، برای کاهش ناراحتی ناشی از تشخیص  این افراد ضروری است.

دکتر دانا آلوتمن از دانشگاه ناتینگهام، سرپرست این تحقیق  گفت این یافته‌ها نشان می‌دهد که کلینیک‌های حافظه باید به‌ویژه ارزیابی خطر خودکشی را برای بیماران مبتلا به زوال عقل کمتر از ۶۵ سال، در چند ماه اول پس از تشخیص دمانس و بیمارانی که قبلاً شناخته شده‌اند، هدف قرار دهند.

دکتر چارلز مارشال، مشاور افتخاری متخصص مغز و اعصاب در موسسه سلامت جمعیت ولفسون در کوئین مری لندن گفت: بهبود دسترسی به تشخیص زوال عقل یک اولویت مهم مراقبت‌های بهداشتی است.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx