این عادت بهداشتی فشار خون شما را بالا می‌برد

یک مطالعه نشان داد که  انجام برخی از کارها و عادات بهداشتی می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد و تأثیری ناخواسته بر سلامت بدن تان داشته باشد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از bestlifeonline، فشار خون بالا،  به عنوان “قاتل خاموش” شناخته می‌شود. اگرچه بدون علامت است، فشار خون بالا می‌تواند عواقب جدی و حتی کشنده داشته باشد.

به گزارش AHA، پیامدهای فشار خون بالا شامل خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی، از دست دادن بینایی، اختلال عملکرد جنسی و بیماری شریان محیطی (PAD) است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) معتقد است که فشار خون بالا در طول زمان ایجاد می‌شود و ناشی از برخی شرایط از جمله دیابت و چاقی است.

ورزش نکردن و رژیم غذایی نامناسب نیز می‌تواند به فشار خون بالا منجر شود.

اگر میوه، سبزیجات، حبوبات، لبنیات کم‌چرب یا ماهی به اندازه کافی مصرف نکنید، ممکن است فشار خون بالاتری داشته باشید. علت‌های دیگر ممکن است به دلیل مصرف دارو و یا استفاده از دهانشویه باشد.

استفاده از دهانشویه

استفاده از دهانشویه، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه یکی از کارهای مهم و حیاتی بهداشت دهان و دندان است و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، سرطان دهان و سایر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

اما یک مطالعه در نوامبر ۲۰۱۹ نشان داد که استفاده منظم از دهانشویه های بدون نسخه باعث افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا می‌شود.

دهانشویه می‌تواند مشکلات دیگری نیز ایجاد کند، مانند آسیب به دندان‌ها و تداخلات بالقوه خطرناک با برخی داروها.

 

 

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx